Annapanna

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Anna - 25 december 2008 23:31

Dagen har varit precis lika lugn och skön som gårdagen. Manjana på högsta nivå. Frulle i godan ro och efteråt middag hemma hos mamsen och papsen. Vi fick lutfisk att äta, vilket är en hedersstund för mig, maken och papsen.

Efteråt blev det film för sonen och När och fjärran för oss andra. Precis som det skall vara på jul. Spela spel och mysa.


Gårdagen då?


Jo den var sådär lugn skön och mysig. Det började med frulle hemma hos mamma och pappa, med tomtegröt och strumpjakt. Tomten är lurig som sjutton och iår fick barnen ett låååångt rim som ledtråd till vart de skulle leta efter sina strumpor


En hängde där det fanns salt...


 En annan där det var kallt...


Någon hängde upp och ner (sedan var det ingen mer...)


Kalle Anka, middagen och julklappsutdelningen avlöpte sedan smärtfritt hemma hos oss. Julklappsutdelningen var naturligtvis höjdpunkten. Efter att ha varit hemliga med våra julklappar hur länge som helst var spänningen enorm. Sonen fick ett gäng med klappar, men för oss andra är det ju bara ett paket att få och ett paket att ge som gäller. På paketet står bara vem det är till, så gissningarna är vilda på hem det är ifrån. Många sköna garv blir det och det är underbart att ÄNTLIGEN få dela med sig alla roliga historier och funderingar som finns runt just sitt köpta paket. Iår blev det extra bra för det var ingen som hade fått sig själv heller.


Jag köpte mitt paket till maken och han fick av mig en väckarklocka med gryningsljus och fågelkvitter. Den perfekta presenten till någon som vaknar med ett förskräckt ryck varje morgon. Maken hade handlat till äldsta dottern, äldsta dottern köpte till sin mormor som i sin tur hade köpt paket till yngsta dottern. Yngsta dottern hade sin morfar och min pappa hade följdaktligen MIG!


Och gissa vad jag fick?


Något jag önskat mig sedan jag var 13 år...


Klart att 14-is morsan skall ha ett par 14-is skor!


Lycka helt enkelt! Tänk, att min paps har varit och köpt ett par sådana skor som jag har så hett längtat efter så länge! De övriga var också SÅ nöjda med paketen. Är skit impad av barnen. Tänk en 15 åring som helt ärlig är skitnöjd för att hon får två tjocktröjor i julklapp, eller en 11 åring som är lycklig för att hon får just en sådan cyklhjälm hon vill ha och ett nytt lås till cykeln. Och märk väl, detta att bara få en julklapp är någonting som är fullt frivilligt, detta har det bestämt helt själva. De var inte med de första åren, men de senaste 4 åren har de varit med. Så förbannat skönt att hela familjen står utanför julklappshysterin!


Nu skall jag krypa ner i soffan med tjejerna en stund och bara njuta av att vara nära!


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards