Annapanna

Alla inlägg under juni 2009

Av Anna - 30 juni 2009 18:27

...var ju ett mindre äventyr...


Jisses, vilken kaotisk dag som blev min första! Ingenting gick smidigt och lätt och det mesta som kunde strula gjorde det. Men jag tröstar mig med att det att det mesta av strulet var faktiskt inte mitt fel! och att det förhoppningsvis blir bättre i morgon! Det som retar mig mest är när jag inte har den stenkollen jag skulle vilja ha. När jag inte riktigt vet vad undersköterskan, sjukgymnasten, läkaren, samordnaren osv gör med och runt patienterna. Jag avskyr det men jag gissar att det bara är att vänja sig! Illa kvickt! Är trots allt oerhört tacksam över mina gulliga arbetskamrater. De inte bara stöttar upp när jag inte hinner med, de kommer med peppande ord och uppmuntrande klappar på axeln med! Me like!


Annars satt jag och flöt bort i värmen på tåget hem. Känner att jag inte har druckit tillräckligt under dagen, för huvudvärken sitter som ett smäck i pannan! Hinkar vatten för det vilda och hade egentligen tänkt mig en prommis för att rensa tankarna. Men det får bli lite lägermail, sedan middag, en dusch och slutligen bingen någolunda tidigt om jag överhuvudtaget skall orka mig upp i morgon...


Trevlig kväll hörrni!

Av Anna - 29 juni 2009 22:08

Precis hemkommen från ett trevligt födelsedagskalas. Min finaste M fyllde tokiga 36 år och det är underbart att hon är äldre än mig, om än för en månad ;-) Solen sken, vattnet var ljummet och umgänget var mysigt. På en sketen måndag!



Av Anna - 29 juni 2009 14:41

Min lediga dag har so far spenerats shoppandes inne i stan tillsammans med de två yngsta barnen. Hur puckat låter inte det? Men jag hade en hel lååååång lista med fixa grejer som jag var tvungen att ordna och NU är det gjort! Höll nästan på att försmäkta i värmen. Nu har vi käkat lunch och måste visst smaska lite glass för att inte få värmeslag. Hade tänkt oss att gå ut på gården och njuta av solen, men idag är det tydligen stora gräsklippardagen, så jag får tyvärr lov att hålla mig inomhus. Stinkande, tokväsnande gräsklippare är mitt värsta!


Ikväll blir det födelsedagskalas för bästa M som fyller år. Badkalas med grillning och tårta står på schemat! Skall bli så mysigt så! Tyvärr får det väl inte bli allför sent för oss eftersom jag jobbar i morgon. För ringer klockan innan gryningen så gör den!


Nu. Glass!

Av Anna - 28 juni 2009 20:17

Det är lovely!


Det är till och med helt okej att jobba fastän det är så varmt. Är det soligt, varmt och ljust behöver man knappt sova.


SÅ HÄR SKULLE MAN HA DET JÄMT!


Har som sagt jobbat hela helgen och stannat i Göteborg. Fast jag har jobbat som en galning och gått upp i svinottan så har jag utnyttjat de sköna, lediga kvällarna med att hänga med de finaste vännerna. I fredags mötte jag upp A och A (mina goa klasskamrater) för flera timmars "ny på jobbet och ny som sjuksköterska-terapi". God mat på mysig uteservering följt av glass i slottsskogen och massor av egoboostning. I går tvingade jag min bästa M att komma in till stan för att sällskapa med mig och även vi hängde på uteservering i flera timmar och hänget följdes sedan av en spontanbio. Kändes nästan som att leva singelliv där ett tag ;-)


Jobbet då?


Jo i fredags och lördags var jag beredd att kasta in handduken. Även om jag gjorde det mesta av jobbet så hade jag ALDRIG rott i land det utan min handledare.  Hon stöttade upp allt jag inte hann med och det var inte lite det! Nu var det förvisso mer kaotiskt än vad det normalt är, men ändå. Blir det kaotsikt (och det lär det ju bli då och då) så måste jag ju faktiskt kunna reda ut situationen... Idag fick jag dock nytt hopp igen. Har haft kontroll (tror jag) större delen av dagen och inåg att jag faktiskt lärt mig ett och annat dessa tre brevidgångsveckorna. Min handledare säger att det kommer gå finfint för mig att börja gå ensam och eftersom hon är betydligt mer erfaren än vad jag är så väljer jag glatt att lita på henne ;-)


Så i morgon är jag ledig och på tisdag är det dags för mig att flyga fritt....Hissnande tanke!

Av Anna - 25 juni 2009 20:41

Det blev en härlig dag för mig och sonen på stranden. Vi tog en cykeltur ner till Mjörn och käkade lunch och slappade ett par timmar. Det blev inte så mycket till bad (det var sviiinkallt), men vi låg och sov middag under ett träd som skuggade skönt, sedan fläktade det en del i vinden med så vi blev inte sönderstekta.

 


Nu hoppas jag att solen håller i sig till på måndag när jag är ledig nästa gång. Jag kommer stanna i Göteborg över helgen eftersom Västtrafik inte kör tåg på lördagar och söndagar som gör att jag kan komma i tid till jobbet *öken*. Men jag skall få låna A:s snälla föräldrars lägenhet, så det skall förhoppningvis inte gå någon nöd på mig!


Ha en fin helg hörrni!

Av Anna - 25 juni 2009 17:14

Sommaren och solen är fantastiskt härliga, men något som inte är ett dugg kul är min sabla gräspollenallergi. Jag tycker att det är extremt orättvist att en sådan sommarmänniska som jag inte skall kunna vara ute och njuta när det är som härligast!


Förtränger allergin effektivt varje år, och när de värsta två-tre veckorna dyker upp blir jag lika förvånad varje gång. Har provat alla mediciner there is och inga hjälper speciellt effektivt. Nyser tills jag får hjärnskakning, kliar ögonen tills jag ser ut som Rocky Balboa efter hans värsta matcher och skulle helst vilja sticka ner en flaskborse i halsen för att riva där det kliar som mest. Att jag dessutom dygnet runt går med huvudvärken from hell och är mer lik en zombie än en människa gör det inte mer festligt.  Tur att det bara är några veckor om året iallafall, för det här är verkligen inget kul...

Av Anna - 24 juni 2009 16:43

Det är varmt som i en bakugn utomhus och jag bara ÄLSKAR det! Sommar, sol och värme är det jag lever för resterande året. Det kan nästan inte bli för varmt för min skull. Trist bara att sitta inomhus på tråkkurs hela dagen, eller sitta på ett tokfullt, försenat tåg, eller att gå på möte istället för att ta ett kvällsdopp nere i sjön!



Är hemma en snabbis och vänder innan det är dags för möte. Är inte helt upplagd för det om jag skall vara helt ärlig ;-)


Men imorgon är det ledig dag och den skall sjutton spenderas på stranden. Skall klippa några kompisar på förmiddagen, men sedan får det vara nog med måsten. I morgon har jag semester! Sådetså! Skall tanka energi så att jag orkar jobba hela helgen.


Hoppas ni njuter ute i värmen allihop! 


Av Anna - 23 juni 2009 14:37

En solig, underbar och ledig dag och jag har inte ens tagit mig till stranden än. Illailla! Har klippt fyra långhåriga vänner och efter det roat mig med diverse pappersarbete. Ni minns att jag lovade att aldrig mer någonsin låta papprerna ta över mitt liv. Det kräver mer eller mindre daglig rensning av dem. Helt galet hur mycket papper som det dimper ner i brevlådan varje dag...


Nåväl.


Jag har tagit mig en bit ner  i pappershögen och skall åtminstone packa iväg mig och familjen till stranden för att eftermiddagsdopp. Lite sol måste min kropp få när jag faktiskt är ledig. I morgon är det utbildning på jobbet hela dagen, sedan är jag faktiskt ledig på fredag igen innan jag går på och jobbar hela helgen. Så det gäller tamigtusan att passa på att njuta av det fina vädret. En stund iallafall!

Ovido - Quiz & Flashcards