Annapanna

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Anna - 2 juni 2009 18:37

Igår var det den sista tentan på sjuksköterskeutbildningen vilket var fantastiskt skönt. Det var en grupptenta och förhoppningsvis gick den vägen. Får reda på det i veckan och håller tummarna hårt för att vi inte skall behöva kompletera den! Det börjar så sakteliga gå upp för mig att jag tar examen på fredag och då är jag faktiskt klar. Jag skall inte åka till Borås något mer och jag skall inte lämna in några fler arbeten, sitta på några fler seminarium eller skriva några tentor (inte förreän det är dags för vidareutbildningen vill säga). Firade tillsammans med några klasskamrater hängandes i solen på en mysig uteservering i går kväll. Det känns otroligt skönt att alla andra är lika skräckslagna som jag för att börja arbeta!


Under dagen har jag roat mig med allehanda saker. Utvecklingssamtal på dagis, inskolningssamtal på fritids, bokning av tandläkartid, ivägskickande av papper, ändrande av mailadress, klippning av yngsta dottern och hennes kompis. Bland annat...


Dessutom har jag börjat rensa bland mina skolpapper. Något, som till min stora förvåning, väckte blandade känslor. Kom på mig själv att sitta bland alla papper och storböla. Speciellt när jag kom till högen med artiklar som A och jag hade till vår uppsats. Jag översköljdes över sådan enorm tacksamhet över att ha A som min bästa pluggkompis och ständige vapendragare. Inte nog med att hon dragit mig genom tuffa perioder, skoltiden hade inte på långa vägar varit så rolig den varit utan henne. Tror att vi kommer bli gamla och grå tillsammans och att vi kommer garva många gånger åt våra tokigheter under skoltiden. Jag har bara lite ångest att jag inte får hålla henne i handen på måndag när jag börjar jobba. det känns fruktasvärt att stå ensam och veta att hon inte ens är på samma sjukhus som jag...

 

Tänk att en till synes tråkig pappershög kan få en normalt sansad person att lipa som en bebis...


Här är beviset på att jag faktiskt har gått i skolan i tre år. Detta är vad som blev över i den första gallringen av skolpapper.


Skapa flashcards