Annapanna

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Anna - 13 juni 2009 23:24

Kom glad, pigg och förväntansfull (nä, jag skojar inte) till jobbet och jag hann inte mer än innanför dörren innan min handledare glatt meddelade mig att nu var det minsann dags för mig att ta eget ansvar för alla våra 10 patienter. Gulp, den var jag naturligtvis inte beredd på men jag svarade glatt att jovisst det lät som en bra idé. Det tyckte jag ju naturligtvis inte alls, men det kunde jag ju gärna säga. Förvirringen var till en början  total, men jag försökte ändå lägga upp en strategi för eftermiddagen och kvällen.


Den gick det väl sådärbra med kan man väl säga. Jag slet som en galning och var både glad och tacksam över att jag hade en toppenbra undersköterska med mig plus att jag naturligtvis hade min duktiga handledare att ropa efter när det krisade (vilket det ungefär gjorde var 5:e minut...). Jag sprang runt och gjorde allt och ingenting på en gång och satt inte på min rumpa många sekunder.


Vid halvtio var vi iallafall klara, allt som skulle göras var gjort (tror jag), patienterna var överrapporterade till natten och min handledare och jagsjälv stämplade glatt ut. Jag var förvisso mer trött än glad, men ändock vid gott mod. När vi kommer ner i omklädningsrummet tycker jag att jag har väntat på den positiva feedbacken (som jag tyckte jag gjort mig förtjänt av) från min handledare länge nog och säger till henne att det där gick ju bra att ta hand om alla patienter själv på det där viset. Då svarar hon, fortfarande lika glatt, att jovisst det gick ju bra och att hon hade medvetet låtit mig ta alla patienter eftersom det var så extremt lungt på avdelningen och det ändå knappt var någonting att göra... *öhhhh*


Tjenare... Lungt? Hur är det då när det INTE är lungt undrar jag?


Plötsligt kändes inte allt så glatt längre!



Av Anna - 13 juni 2009 12:25

Dags att ge sig av till jobbet igen. Känns som om jag bor där nu för tiden. Men det är ju lika bra kanske. Desto mer jag är där, desto mindre skräckinjagande blir det. Tror jag. Eller hoppas kanske.


Har lite flax idag och får skjuts av familjen och slipper således åka tåg. La familja skall till svärmor på kalajs så jag får åka med dem både dit och hem. Att jobba sex kvällar på en vecka är faktiskt ingen hit och det är tur att jag inte har en sådan här vecka igen förrän i augusti.


Gårdagen var lugn och visst jag handlade, fixade mat x3, ordnade med massor av papper och ringde flera MÅSTE samtal, men jag bestämde själv tempot vilket var en härlig känsla. Sedan gick den lediga dagen alldeles för fort som vanligt. Nu är jag ledig på tisdag nästa gång. Då skall jag träffa A, som också är ledig *längtar*.


Nope, skall försöka ösa ihop fårskocken här hemma för nu är det dags att dra! Ha en fin lördag och njut av att ni är lediga ;-)


Kram

Skapa flashcards