Annapanna

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Anna - 19 december 2008 18:25

ÄNTLIGEN lite julstämning i det Lundgrenska hemmet! Sonen och jag har ordnat ett pepparkakshus.



Eftermiddagen på stan gick sådär. Fick inte köpt min hemliga julklapp. Den present jag tänkt ut var typ dubbelt så dyr som vad den får lov att vara (vi handlar för 500 kronor). Vet inte riktigt hur jag skall göra, då det paket jag  tänkt är den PERFEKTA klappen till den personen jag skall köpa till... Får fundra lite till...


Yngsta dottern fick köpt sitt hemliga paket med, och vi träffade maken på stan och han hade också fixat sin. Pratade med papsen och han var också klar. Tror även att äldsta dottern har köpt sitt paket. Det är nog med andra ord bara jag och mamsen kvar... Gooosch vad spännande!



Nu blir det förhoppningsvis en lugn och skön kväll och så  laddar vi för fullt för julgodisbak tillsammans med bästa M och hennes familj i morgon! Myyys!


Av Anna - 19 december 2008 12:23

Så är då äntligen jullovet här även för barnen. De har haft en kämpig höst och är ganska så scchletna de med (det är inte bara mamman som är det alltså). Så lovet är efterlängtat av oss allihop.


Jag hade två småtjejer här i morse som jag klippte och nu tror jag att alla som ville bli fina i håret innan jul har blivit det. Om det är någon som fortfarande ser bedrövlig ut i håret fortfarande så får ni väl höra av er...  ;-)


Sonen, yngsta dottern och jag laddar för att ge oss ut på stan för att fixa våra julklappar. Vi köper ju inte så många så det skall väl förhoppningsvis bli en rellativt smärtfri historia. Undantaget denna MASSA av människor som befinner sig i affärerna, som vi skall stångas med. *Ryyyys*. Vi tar det ganska manjana när det gäller julen, men att shoppa åtminstone några julklappar slipper vi väl inte undan.


Jag har tre stycken jag skall köpa. En till sonen, en till min hemliga person och en till min brorsdotter. Yngsta dottern skall köpa en till sin hemliga person och sonen har nog inte tänkt köpa någonting, så förhoppningen är att det skall gå ganska så fort.


Ikväll blir det väl städsvängen som gäller antar jag och sedan skall jag och sonen fixa ett pepparkakshus har vi betämt oss för. Skall bli mysigt!


Men nu... Staden!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards