Annapanna

Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Anna - 27 augusti 2007 22:11

Det är så att i Alingsås håller 4 föreningar (däribland min gymnpaförening)på att starta upp Gymnastikenshus. Det är jättekul och efterlängtat, och det kommer att bli fantastiskt kul att leda pass i nya fräscha lokaler.


Eftersom det nästan blir som en nystart för föreningen, satsar vi för fullt. Bland annat på Komigång gympa och Poweryoga. Det var detta jag blev intervjuad om till tidningen. Och fotad!


Tror det gick bra och jag tror jag fick sagt det jag ville. Sedan vet man ju aldrig vad och hur mycket de verkligen tar med i tidningen. Killen jag pratade med verkade himla bra och fattade nog precis att all "gratisreklam" vi kan få är toppen!


Egentligen har vi väl varit ganska så "lagom" med deltagare på de flesta av våra pass innan. Men nu när vi får en hall som är dubbelt så stor så krävs det ju lite mer folk för att det inte skall kännas ödsligt! Så det hoppas vi på!


Funderar bara på hur allt skall hinna bli klart till på Lördag när invigningen är. Det är MASSOR kvar att göra! Tex är inte musik anläggningen och högtalarna på plats än. Det finns inte heller några krokar att hänga kläderna på + massor av annat. Lite svettigt!!!


Nu är det dags att hoppa isäng om jag skall orka upp i morgon. Upprop mellan 9 och 10. Sedan drar det igång med föreläsningar fram till 16. Då gäller det att kunna hålla sig vaken och vara på hugget! Första tentan är redan om 3 veckor och det är mtycket som skall in i skallen innan dess...


Natti!

Av Anna - 27 augusti 2007 16:27


Nu skall jag iväg och bli intervjuad och fotad för Alingsås Tidning. Läskigt värre...

Av Anna - 27 augusti 2007 12:11

Så, nu är sonen godkänd! Kom ÄNTLIGEN iväg till Bvc idag på 4-års kontroll. Fick en MYCKET skarp blick från sköterskan, eftersom vi inte varit där sedan han var 2 år.


Vad är det med Bvc sköterskor egentligen? Är de ute efter att ge småbarnsmammor ångest och dåligt självförtroende? Ibland undrar jag om det är det som är deras kall här i livet.


Det är mina erfarenheter iallafall...


Jag och maken var ju inte så gamla när äldsta dottern föddes (20 resp 22 år) och vi kände hur vi hela tiden blev granskade. Det kändes som om de riktigt letade efter skavanker i vårt föräldraskap. Som tur var så var varken jag eller maken speciellt lättpåverkade så vi brydde oss inte speciellt mycket om det. Men jag har flera vänner som fått stora skälvan när Bvc tanten ifrågasatt dem.

Men jag har alltid haft den filosofin, att om man som förälder inte hetsar upp sig över allt, så blir barnen fantastiskt mycket lugnare de med...


Nu när jag och sonen kom dit idag var det en helt ny Bvc tant där. Så naturligvis ville hon ha koll på oss. Så hon skulle ju fråga ut oss om resten av familjen, boendet, och övrig status. SÅ tröttsamt!


Och naturligtvis så förutsatte hon att sonen inte hade samma pappa som döttrarna eftersom han är så mycket yngre. Suck!


Jag hatar när folk försöker sätta en stämpel på mig. Jaha, här har vi en mamma som var SÅ ung när hon fick sitt första barn. Sedan fick hon en sladdis, då MÅSTE det ju bara vara en ny pappa med i bilden liksom.


Hetsar upp mig i onödan? Jag?....Inte då!


Äh, blir bara så trött ibland. Framför allt å andra unga mammors vägnar. De finns ju de som inte har samma självförtroende, som mamma, som jag hade.


Idag är de sista dagen innan skolan börjar, så nu skall jag och sonen försöka njuta av den. Det blir nog lite legobygge innan det är dags för lunch. Det gäller att passa på. Imorgon är det "vardag" igen...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards