Annapanna

Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Anna - 12 augusti 2007 19:35

Åh vad nyttigt det är att vara hemifrån ett tag. När man kommer hem så här fylls man (jag) av en helt ny energi. Det är precis som om livet kommer tillbaks till en igen och man känner sig helt oövervinnerlig!


Fantastisk känsla!


Får se om den finns kvar imorgon...*fniss*


Känner att jag vill strukturera upp mitt liv igen. Skaffa mig nya, ännu bättre vanor.

Maken och jag var och storhandlade för en stund sedan, eftersom det gapar mer än tomt här hemma. Vi utmanade oss själva att vi skulle köpa så mycket ekologiskt vi bara kunde. Det gick väl sådär, på grund av det taskiga utbudet. Men ändå. Det känns ganska bra i magen...


Har packat upp vår mastodontpackning och har fått städat, hjälpligt iallafall.

Fick ett ryck (helt olikt mig) och började skura skåpsluckor. Det är inte gjort på SÅ länge. Det ser nästan ut som vi fick ett nytt kök!


Vi är ganska så duktiga på att sopsortera, men förut sa maken att :Vi kan ju faktiskt bli ännu bättre...


Så NU blir vi det! Härlig känsla!


I morgon börjar maken jobba, jag och barnen är lediga en vecka till. I morgon blir det superduper nyttig frulle, en morgonpromenad, ett yogapass (mycket välbehövligt) och sedan skall vi sätta igång och baka. Nyttigt eget, ekologiskt bröd. Det blir toppen!


Är inte känd för att var så där huslig å baka å grejjer. Så ingen vet hur det kommer att sluta. Men tanken på det känns ganska härlig iallafall!


Nu undrar väl de flesta vad jag går på...men jag lovar, det är inga droger...jag har bara haft semester *L*

Av Anna - 12 augusti 2007 12:00

Nu  är vi hemma igen! Efter nästan 2 veckor!


Okej, så här var det...


Planen var att vi skulle åka runt i Skåne och campa.Vi drömde lite om att åka längre söderut. Men både ekonomin och det faktum att maken inte hade något giltligt pass gjorde att vi la ner det.


Så planen var Skåne. Vi skulle åka på tisdag morgon. På måndag kväll började vi packa. Äldsta dottern började rota runt bland våra pass och konstaterade att vi hade giltliga allihop...Hoppet tändes...


Vi gjorde en budget....


Insåg att det skulle kunna fungera. men tänkte att, nej, man kan inte göra så med en så taskig planering.

Jag och maken åkte och handlade lite mat, skulle även ha en vägatlas. Brevid vägatlasen över Sverige låg en över Europa... Vi tog den över Europa.


Gick hem och kollade Google maps. Närmaste vägen till Medelhavet var den till Genua, Italien...


Vi gick och la oss...


Nästa morgon drog vi iväg, utan att veta vart vi skulle. Mellanlandade i Halmstad hos brorsan för att käka lunch, fortsatte ner till Malmö. Där det regnade...

Vi stegade in på Forex, växlade euro, och bestämde oss...


Tog bron till Damnark, å så var vi iväg...


Skitläskigt för en planeringsmänniska och kontrollfreak som jag...


Semestern blev iallafall helt fantastisk! 3 nätter på camping i Italien och 5 nätter i Frankrike blev det. Jisses, vad otippat! Vi har sammanlagt kört 420 mil och vi har spenderat 12 000 kr. Billigare semesterresa till solen för en 3 barns familj går nog inte att hitta. Vi har inte sett allför mycket sevärdheter utan fokus har legat på sol, bad och slappande. Det har vi fått massor av, så man kan väl säga att målet är uppfyllt.

Tråkigt bara att behöva åka hem igen... Hade gladeligen stannat en vecka till...

Men maken börjar jobba imorgon, så det var inte mycket att göra åt.


Iallfall är vi inte avskräckta efter bil resan utan kan alla tänka oss att göra om det. Allt för lite sol och värme! *S*


 


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards