Annapanna

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2007

Röjartag!

Av Anna - 19 augusti 2007 14:52

Om gårddagen gick i slapphetens tecken, så är dagen precis det motsatta. Iallafall för min del.


Känner mig fortfarande lite låg. Vet inte om det är det att sommaren snart är över och hösten snart är här eller om det bara är deppigt i allmänhet.

Hoppas att det går över snarast, för det är så himla trist att känna såhär. Bläk!


Iallafall har jag satt igång ett sådant där sortera, slänga, röja, slängaännumera projekt!

Jätteskönt!


Hemma hos oss tycker jag vi är ganska medvetna om våra inköp, och handlar inte mer än vad vi behöver. Så var sjutton kommer all skit ifrån???

Fattar inte det?

Nu körde vi ju storsanering bara för ett par månader sedan. Vad mycket vi måste ha missat då. Det är ju MASSOR av skit kvar.

Jag vill inte ha massa prylar! Det skall vara lätt att städa och allt skall gå att stuva undan. Vi har det trångt som vi har det ändå. Eller trångt och trångt, (104 kvm) det finns väl de som har det ännu värre. Men det är inte allför gott om plats om man säger så.


Idag har jag härjat loss mest i köket. Skall bli härligt när man hinner med resten av lägenheten med. En sådan där ångestsak för mig är alla PAPPER! Jag HATAR papper, men det kan man inte tro eftersom jag är så flitig SÅ när jag samlar på dem. Fattar inte heller här vart de kommer ifrån. Jag blir galen! Och jag är SÅ dålig på att sortera och sätta in i pärmar. Tror att det är någon slags revolt mot när jag hade egen firma. Då gällde det att ha stenkoll på allt. Trodde nog i min enfald att det skulle bli mindre papper när jag sålde salongen. Men nejdå, de är precis lika många. Suck!


Nope, dags att sätta fart igen om jag skall kunna avsluta projektet innan det är dags att gå och sova. Vill inte ha det här bombnedslaget kvar i morgon när jag vaknar...


Det skulle man ju kunna bli deppig över om något *L*

 
 
Viktoria

Viktoria

19 augusti 2007 23:26

Jag känner igen mig precis. Fast det värsta är att jag är en riktig hamster och städar ALDRIG ur någonting. Jag har till och med gamla kortlekar kvar där inte alla korten finns. Min sambo blir helt galen på mig ibland för att jag sparar så mycket skit, men jag kan bara inte slänga ut grejer som jag tycker forfarande fungerar (fast de aldrig används) så jag skulle verkligen behöva gå en kurs i konsten att göra sig av med saker. :-)

http://www.vikkitikki.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards