Annapanna

Alla inlägg den 22 november 2008

Av Anna - 22 november 2008 21:17


Av Anna - 22 november 2008 20:31

Ujujuj, Nu har A precis gett sig av hem och sablar vad duktiga vi varit idag. Nu har vi skrivit i princip hela resultatet, det är bara referenserna och lite småpill kvar. Duktiga vi! Så nu har vi helt resolut bestämt oss för att ta ledigt imorgon. Skönt! Nu har vi jobbat alla dagar, oavbrutet, i flera veckor. Skall bli skönt att stänga av hjärnan lite nu...


Men vad mysigt det ändå är att sitta på en lördagkväll. Tända ljus, godisskål och en go skrivkompis. Det känns knappt som om det skolarbete det handlar om. Det är kanske då man skall plugga och inte på en sketen, regnig måndagmorgon. Nej men ärligt, så är det nog så att bara för att det känns som om man offrar en lördagkväll för skolarbete så har man bättre självdiciplin.


Förövrigt känner jag mig inte lika sunkig idag. Hann med hårfärgning, insmörjning av brun-utan-sol, tånagelklippning och ansiktsmask på förmiddagen. Lite snygga kläder och glasögon på det och jag känner mig riktigt fräsch igen ;-) Luktar gott gör jag med *hehe*


Nu skall jag dyka ner i soffan och snart kommer min familj hem. Skall bli härligt med lite kvalitetstid med dem. Det var ett tag sedan...


Av Anna - 22 november 2008 09:00

Godmorgongodmorgon!


Tänkte jag skulle ge mig ut i kylan på en morgonprommis. Att sitta still hela dagarna och både käka pepparkakor, kladdkaka, turkisk peppar och dricka julmust var och varannan dag, gör inte direkt underverk på min kropp. Nu börjar den bli sådär smådegig som den var efter sommaren igen. Urk!


Överhuvudtaget är sunket totalt. Att bara hänga i soffan hela dagarna inbjuder knappast till vaxning av ben, färgning av hår eller noppning av ögonbryn. Så idag blir det lite ny färg i håret innan det är dags att börja skriva igen. A har jobbat inatt så jag gissar att hon dyker upp bortåt ett tiden. Det blir lagom till min familj har gett sig av hemifrån. de skall på dop idag, vilket jag egentligen också gärna gått på, men jag får helt enkelt passa på att få så mycket som möjligt skrivet.


Men som sagt, innan dess, en prommis med jordens tempo, en hårfärgning, lite brunutansol och kanske rentutav en ansiktsmask. Sen hoppas jag att jag är på banan igen!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards