Annapanna

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Anna - 10 oktober 2009 21:51

Förväntningarna på årets insamling var ganska dämpade. Totalt mannfall på unga insamlare och ganska dålig motivation (pga tidbrist) hos oss äldre, gjorde att vi alla trodde att förra årets smått fantastiska resultat skulle vara omöjligt att toppa.

Men...

De sammanlagt 11 insamlarna lyckades med konststycket att slå förra årets rekord med 2 kronor och 50 öre! Årets insamlade summa blev alltså 18.006 kronor och 50 öre! HELT otroligt! Själv kunde jag inte göra mycket annat än att heja på dem och komma med glada tillrop! Men jag är SÅ mallig över kämparglöden som alla visade!


Stora delar av gänget


Årets sötaste insamlare


Sonen och maken


    

Sonen pausar brevid den allra största hunden han sett... 


Yngsta dottern


Fatta hur mycket pengar de lyckades få in! Helt otroligt! Å på så lite folk! Dessutom var det tydligen väldigt lite människor på stan idag, för att vara en lördag. Undra nu om vi inte skall sikta på 20.000 kronor till nästa år ;-)

Av Anna - 10 oktober 2009 20:28

Har bäddat ner mig i soffan, tillsammans med yngsta dottern (de andra är på 40-år kalaset). Hon gapar, skiker och hejar för det vilda. Dessutom är hon alldeles lycklig över att hennes bäste kille är med i kvällens match!


  

Av Anna - 10 oktober 2009 18:06

Temperaturen ligger på stadiga 39 grader och jag önsom fryser och svettas. För mig blev det vare sig något jobb, världensbarn-insamling eller 40-års kalas idag. Jag är fantastiskt ynklig och tycker MYCKET synd om mig själv.


Insamlarna gjorde dock en helt strålande insats utan mig Är väldigt mallig över dem. Återkommer lite senare med helgens resultat, när jag fått lagt in lite bilder i datorn!


Nu skall jag försöka förflytta mig från sängen och ut i soffan. Ombyter förnöjder som man brukar säga...


Trevlig lördagkväll!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards