Annapanna

Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 12 januari 2009 18:18

Dagen har gått helt i förberedelsernas tecken. Allt för att vara ordentligt preparerad för morgondagens examinationsseminarium. Dagen började med att vi gick på två stycken opponeringar för att suga åt oss alla användbara tips vi bara kunde. Sedan har resten av dagen ängnats åt att läsa dels vår egen uppsats flera gånger, men även att läsa den vi skall opponera på gång på gång på gång.


Nu skall jag ta paus och gå och gympa. Vår gymnastikförening startar för vårterminen idag och först ut är mamsen och hennes medelgympapass. Skall bli spännande att se hurdant program hon har fått ihop denna terminen OCH så skall det bli skönt att svettas en stund! Känner mig egentligen lite för stressad inför morgondagen för att ta mig tid att gå iväg och gympa, men det är bara att inse att både kroppen, knoppen och mamsen behöver det! ;-)


Uppsatserna finns ju kvar sedan när jag kommer hem!

Av Anna - 11 januari 2009 14:20

Fick kört ett kort löppass på bandet idag igen. 5 kilometer blandat med snabb gång och jogging. Det var precis lika jobbigt som i fredags när jag sprang, men idag kapade jag tiden från i fredags med 2 minuter. Kanske ett fall framåt ändå.


Varje gång jag har haft ett längre träningsuppehåll så LOVAR jag mig själv för att ALDRIG mer ta paus från tränandet. Det är SÅ tungt att komma igång igen. Men tänk vad fort man glömmer...


Nu har jag i princip inte tränat någon konditionsträning alls under hösten. Men det är ändring på det från och med nu! Vafaan, det är ju bara några månader kvar till Göteborgsvarvet, det håller inte att hålla på och inte träna. Började räkna points å nytt i måndags. Har hållt mig, med god marginal, inom ramen hela veckan. Det plus tre träningspass resulterade i ett kilo upp. Tjoho! Och läkaren som sa att min sköldkörtel fungerar som den ska. Det vete tusan...


Nåja, skitsamma. Jag på G igen och det är det enda som är viktigt just nu!

Av Anna - 10 januari 2009 14:27

Har gjort en liten update bland mina länkar. En del får besök ofta, en del lite mer sällan. En del är mina vänner, en del känner jag inte alls och en del är kända av andra. Men samtliga är sådana jag följer!


Kolla runt vetja!

Av Anna - 9 januari 2009 23:26

I ren desperation gick jag och solade solarium idag. Tänkte att lite ljus skulle göra mig piggare, lite värme göra mig lite mindre frusen och att lite brunare kropp skulle få mig liiite fräschare. Det skulle visa sig vara ett BIG mistake!


Jag är halvrosa över hela kroppen, speciellt i fejjan, på ryggen och tuttrarna. Hur sjutton gick det till? Trodde inte ens att det var möjligt! Att bränna sig i en solarium liksom...Det är miiinst tio år sedan jag låg i ett sådant och det lär dröja innan jag vågar göra om det!


Förövrigt har dagen varit av det bättre slaget. (jag sa ju det igår!) Mamsen och papsen släpade iväg mig till trimhallen där jag umgicks på löpbandet en stund. Jag gick/sprang/flåsade/lufsade 5 kilometer, vilket jag är nöjd med. Nu är jag på G igen ;-). Kan tillägga att träningsvärken redan är i antågande...Scary att få träningsvärk av det lilla...


Kvällen har varit lugn. Falafel och häng i soffan framför Let´s Dance. Nu. Sängen!

Av Anna - 8 januari 2009 21:47

Är lite låg idag...


Är trött på att inte träna, är trött på det pissiga vädret, är trött på att känna mig smällfet, är trött på att det är så mörkt, är trött på mig själv, är trött på att frysa och jag är trött på att vara så in i bomben trött!


Men i morgon...


Då jävlar!


Natti!

Av Anna - 7 januari 2009 21:23

Sjukan börjar så smått att ge med sig och det gör även jullovet. Idag var det vardag för maken igen och imorgon är det dags för oss andra att återgå till verkligeheten. Jullovet har varit mycket välbehövligt för oss allihop och jag tror faktiskt att samtliga familjemedlemmar tycker det är ganska ok att livet börjar på riktigt igen.


Både äldsta dottern och jag gör våra sista terminer i skolan. Ja, eller hon har ju gymnasiet framför sig med, men förhoppningsvis kommer hon känna att det är mer inspirerande att läsa någonting som hon själv valt och är intresserad av. Tror att hon är bered på att köra hårt denna terminen för att få de betyg som krävs för att komma in på drömlinjen. Själv känner jag verkligen att det är sista rycket i skolan nu. Jag är skräckslagen inför att börja jobba, men just nu är jag så trött på att läsa att jag nästan klarar av att bortse från skräcken ;-) Nu är det järnet sista terminen för att jag skall känna mig så redo som jag någonsin kommer bli inför sommaren. *gulp*


På tisdag skall vi gå upp med vår uppsats och även göra vår opponering. Så fram till dess finns en del att göra. Skall sitta och läsa imorgon och sedan snacka taktik med A på fredag. Jag har inte träffat henne på hela jullovet och efter att ha umgåts 24/7 i flera veckor är det inte utan att jag har lite abstinens.


Nu hoppas jag bara att resten av den här förkylningen (febern är borta, men snoret och hostan hänger sig kvar), försvinner fort som blixten. Längtar ihjäl mig efter lite träning! And so does my body...


Tjingeling!

Av Anna - 6 januari 2009 16:01

Japp, sjukan slog till med full kraft. Hostar, snorar, nyser och har feber. Känner mig riktigt hängig med andra ord. Det var så längen sedan jag var sjuk så jag hade glömt av hur förfärligt det känns. Det sticker i näsan och det känns som om ögonen skall poppa ur huvudet.


Tjoho, vad kul!

Av Anna - 4 januari 2009 18:09

Har inte försvunnit från jordens yta utan har bara tillbringat helgen hängandes med min älsklingsbrorsdotter och hennes föräldrar. Datorn har fått stå helt åt sidan till förmån för busande, spelande, lekande, skriskoåkande och chillande.

 


De dök upp i fredagseftermiddag och eftersom vi inte träffats sedan innan jul fick vi börja med julklappsutdelning. Gissa vem R har som idol? Våra tjejer fick ABBA- skivan till sitt singstar, så vi har under helgen sjungit, skrålat, nynnat och trallat för det vilda!


Igår gav vi oss ut på Gerdsken för att åka skridskor. Sonen åkte några gånger förra vintern, men de takterna satt inte i, och han blev mer än lovligt sur över att det inte var så lätt som han trodde det skulle vara...(Då är det tur att man har en morfar att stötta sig på!)


 

 


Yngsta dottern däremot var helt grym. Hon körde stjärnor på is med sin morbror och de klarade både av snygga lyft och snabba piruetter. De två små tyckte att det var mysigare att vila på bryggan.



Idag har det varit sviiinklatt ute och vi har mest hängt inomhus. Någon suktade länge och väl över pepparkakshuset, och lyckan var gjord när det var dags att riva det!




Helgen har varit mysig, men jag har åkt på en förkylning (där fick jag för att jag hävdade att jag inte varit sjuk på så länge). Snoret rinner och jag känner hur febern är i antågande... INTE kul! Hoppas nu bara att jag inte lyckats smitta ner alla jag varit med i helgen.  Ikväll är det sänggång tidigt. Nu har vi nattugglat ett par nätter och sympatittat på Lost tillsammans med brorsan och svägerskan. Och nu pallar jag inte med att sova så lite längre. Nope, nu är det dags att sluta sitta uppe halva nätterna och komma in i vanlig dygnrytm igen.


Vänta...Ekar det här? Tror jag påstod det förra veckan med....


Jo, men nu är det så! Isäng itid och upp lite tidigare än lunch imorgon iallafall! ;-) 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards