Annapanna

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Anna - 15 januari 2009 22:12

Den här är bara till dig!


Vill bara visa på att det finns fler än du som har beslutsångest...(inte jag dock!)


Av Anna - 15 januari 2009 15:57

Sonen och jag har haft en skönt slapp och ledig dag. Nu har jag skickat in uppsatsen till examinatorn för godkännande och är således ledig till vårterminen börjar på måndag.


Vi tog en lååååång skön sovmorgon och sedan en ännu längre och mysigare frulle. Solen sken ute i förmiddags och även om det var snorkallt så bestämde vi oss för att gå ut och få lite sol på oss. Sonen tyckte förrvisso att det räckte om vi gick ut på balkonen för att få lite frisk luft ;-) Eftersom vi var så sega som kom vi inte ut förrän klockan var närmare tolv. Lite misslyckat då solen hade försvunnit till förmån för ett jämngrått täcke. Inte så festligt, men vi var ute ett par timmar iallafall.




När dagarna är såhär gråa, kalla och halvtrista drömmer jag mig som vanligt bort. Jag VET att jag måste lära mig leva i nuet, vara lycklig här och nu och inte BARA sträcka mig efter det som ligger utom räckhåll. Även om det är viktigt att drömma och ha höga målsättningar så kan inte livet vara misslyckat för att man inte lever i den drömmen hela tiden. 


Något av det roligaste, härligaste, mest spännande, äventyrligaste jag har gjort i mitt liv var sommaren för två år sedan när familjen helt spontant, utan någon egentlig plan övergav campingsemestern i Skåne till förmån för en campingsemester vid Medelhavet. Bilen packades hemma, men när vi kom till Malmö och regnet fullständigt vräkte ner, så svängde vi av mot bron och helt plötsligt var vi bara på väg mot solen. Med tre barn i baksätet som undrade om deras föräldrar blivit skogstokiga och en budget anpassad efter två veckors tältsemester i Sverige.


Vad den resan illustrerar för mig är vad jag vill med mitt liv. Sol, värme, ÄVENTYR och att få vara med min familj.









 


Jag VET att detta aldrig kan vara vardag och verklighet, men det är vad jag längtar efter HELA tiden. VARJE dag, och det är vad som fattas i mitt liv...


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards