Annapanna

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Vardag och drömmar

Av Anna - 15 januari 2009 15:57

Sonen och jag har haft en skönt slapp och ledig dag. Nu har jag skickat in uppsatsen till examinatorn för godkännande och är således ledig till vårterminen börjar på måndag.


Vi tog en lååååång skön sovmorgon och sedan en ännu längre och mysigare frulle. Solen sken ute i förmiddags och även om det var snorkallt så bestämde vi oss för att gå ut och få lite sol på oss. Sonen tyckte förrvisso att det räckte om vi gick ut på balkonen för att få lite frisk luft ;-) Eftersom vi var så sega som kom vi inte ut förrän klockan var närmare tolv. Lite misslyckat då solen hade försvunnit till förmån för ett jämngrått täcke. Inte så festligt, men vi var ute ett par timmar iallafall.




När dagarna är såhär gråa, kalla och halvtrista drömmer jag mig som vanligt bort. Jag VET att jag måste lära mig leva i nuet, vara lycklig här och nu och inte BARA sträcka mig efter det som ligger utom räckhåll. Även om det är viktigt att drömma och ha höga målsättningar så kan inte livet vara misslyckat för att man inte lever i den drömmen hela tiden. 


Något av det roligaste, härligaste, mest spännande, äventyrligaste jag har gjort i mitt liv var sommaren för två år sedan när familjen helt spontant, utan någon egentlig plan övergav campingsemestern i Skåne till förmån för en campingsemester vid Medelhavet. Bilen packades hemma, men när vi kom till Malmö och regnet fullständigt vräkte ner, så svängde vi av mot bron och helt plötsligt var vi bara på väg mot solen. Med tre barn i baksätet som undrade om deras föräldrar blivit skogstokiga och en budget anpassad efter två veckors tältsemester i Sverige.


Vad den resan illustrerar för mig är vad jag vill med mitt liv. Sol, värme, ÄVENTYR och att få vara med min familj.









 


Jag VET att detta aldrig kan vara vardag och verklighet, men det är vad jag längtar efter HELA tiden. VARJE dag, och det är vad som fattas i mitt liv...


 
 
nilla

nilla

15 januari 2009 19:01

OMG! Vi har gjort precis samma sak! Kört ner till Medelhavet helt oplanerat alltså. Jag hade knappt inte med mig några kläder (inte de andra heller), pass hade vi inte heller (det här var sju-åtta år sen).
Sen dess har vi bilat ner flera gånger och jag ÄLSKAR det. Dina bilder gör mig helt tokig av längtan!

http://nillaja.bloggagratis.se

 
Karin b samuelsson

Karin b samuelsson

15 januari 2009 20:22

så härliga kort. Även om jag inte gjort någon lika "cracy" semester så häller jag med om att de härligaste semestrarna jag har haft är när man vågat vara lite spontan och tagit dagarna som de kommer.
kram

http://familjensamuelsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards