Annapanna

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Anna - 24 januari 2011 22:07

Kände när jag promenerade hem från jobbet för en stund sedan att det faktiskt luktade lite vårigt ute. Nu är det massor av snö och is och en hel del minusgrader, men ändå. Det luktade lite sådär som när snön och isen börjar smälta. Fuktig jord kanske?


Har svårt att beskiva lukten. Men varje år när jag känner den så inger den ändå hopp om att snart kanske den hemska, kalla, mörka vintern går mot sitt slut.


Det gör mig lycklig!


 

Av Anna - 24 januari 2011 11:09

Nu när jag helt omotiverat har bloggat som en tok under hela januarii kändes det lite strange att inte höra av sig på hela helgen, men det har sin naturliga förklaring. Dels har jag hängt på jobbet större delen av min vakna tid och dels så har Tilda och Victor varit hemma och hälsat på. Så den yttepyttiga delen av helgen som jag varit hemma har jag umgåtts med dem! SÅ mysigt SÅ!


De stack för en liten stund sedan (Matilda hade sovmorgon i skolan idag) och tro det eller ej, de lämnade ett bombnedslag efter sig. Vojne, att det bara kan bli så rörigt och skitigt av två personer extra. Hade varit skönt att ta tag i eländet, men det är snart dags att sticka till jobbet igen och dessutom skall jag fixa en hel del personer i håret under veckan. Så det är nog lika bra att skjuta upp det några dagar!


Fick ett sms av mina föräldrar där de redovisade vattentempratur, meter till havet från boendet, färgen på sandstranden osv. Jag är inte alls avis. Inte alls! Här hemma är det ju underbart . Kallt som sjutton igen, isigt, snålblåst. Det är grejjer det. Trams att vilja vara på en sandstrand och guppa runt i turkost vatten när det är så härligt här hemma.


Bah!


  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards