Annapanna

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Anna - 12 januari 2011 20:03

Idag var det verkligen INGEN som orkade laga middag här hemma. Vi gör det, med väldigt få undantag, vareviga dag men som sagt idag var det INGEN som orkade, hade inspiration eller lust. Eftersom vi har ett inofficiellt nyårslöfte om att inte äta någon snabbmat, vilket annars hade varit ett alternativ och kylen gapade tomt så återstod inget annat än att äta frukost till middag!


Men med schysta pålägg, Magnus hemmabakade surdegsbröd och ett kokt ägg så blir det en ganska fullvärdig måltid ändå.



När jag var liten så käkade jag ofta middag hos min bästa M och hennes familj. Ni vet hur det var när man inte kunde vara från varandra någon längre stund utan turades om att våldgästa kompisens middag! M:s mamma lagade ofta (eller ofta om man jämför med min mamma iallafall) frukost till middag och jag kommer ihåg att jag alltid tyckte det var SÅ mysigt! Tända ljus, mackor med smarriga pålägg och te!


MYYYYS!

Av Anna - 12 januari 2011 13:04

Jomensåatt...här ligger jag...fortfarande...feber som åker jojo...

  


Sköterskan på sjukvårdsupplysningen skrattade lite föraktfullt och bad mig återkomma om febern stiger över 39 grader eller inte har gett med sig efter helgen.

Så jag ligger väl kvar här.  Laddar mentalt inför yogastarten i morgon (hur den nu skall gå till) med att läsa yogaböcker. Skriver ner små stolpar. Sover. Dricker vatten.


Jojo...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards