Annapanna

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Anna - 10 november 2009 21:41

Har en liten 6-årig kille här hemma som de senaste månaderna har varit otroligt tramsig när det gäller att gå och lägga sig. Han skall helst sova i någon av hushållets andra 4 sängar och kan hålla på i timmatal innan han kommer till ro. Denna företeelse är vi borskämda med att ha sluppit innan. Vare sig hans storasystrar eller han själv har hållt på så här förut. Nä de har somnat så fort de lagt huvudet på kudden, alla tre. Kanske man skulle kunna kalla oss föräldrar lite bortskämda, jag vet inte...


Ikväll när han tramsade runt som mest, så slog det mig att jag var PRECIS likadan när jag var liten. Mina föräldrar var tvugna att finnas kvar på övervåningen på kvällarna när jag skulle sova. De skulle titta på tv så att jag hörde att de var där. Ljudet på tvn fick inte vara för högt för då kunde jag inte sova, men inte heller för lågt för då visste jag inte om de var kvar. Varför jag höll på så var för att när jag var liten så var jag extremt mörkrädd.


När jag kom till insikt över mina egna känslor som 6-åring var det inte svårt att räkna ut att det är det är mörkrädd som lillebror är. Varför kom jag inte på det tidigare? Han har inte sagt ett ljud om hur han känner. Han har ju delat rum med någon av sina systrar större delen av livet och nu har han ett eget sovrum som dessutom ligger längst bort i lägenheten. Närmast ytterdörren. Att sova ensam där borta har triggat i gång hans fantasi rejält. Tro sjutton att killen inte vill sova. *gullegubben*


Nu när hans något trögfattade mamma äntligen har fattat vad problemet är kan jag precis känna med honom. Jag vet precis hur jag själv kunde ligga och jaga upp mig när jag skulle sova. Men nu när jag vet om hur han känner så skall jag bara försöka räkna ut någon bra taktik för att det skall försvinna för honom. Så länge får han sova hos mig. Så det så!

Av Anna - 10 november 2009 17:34

Och som löken på laxen känner jag mig risig som bara den. Skrapig i halsen, ont i hela kroppen och småfrusen. Inte konstigt ett dugg att kroppen inte vill vara med när sinnesstämningen är så låg som den är.


Har ändå gjort det bästa av dagen. Spenderade ett par timmar i förmiddags med min braiga bok i soffan. Gick iväg med sonen så han blev vaccinerad, hem för fika och spel tillsammans med föräldrarna mina. Sedan klippning av en fin kompis.


Min tänkta springtur får jag ställa in på grund av det halsonda, så nu tänker jag mig en forsatt kväll i soffan och den resterande delen av boken. Sista delen i Twillight-serien, Så länge vi båda andas. Och den är SÅ spännande...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards