Annapanna

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Fredagkväll!

Av Anna - 20 mars 2009 19:32

Jo, praktiken igår på förlossningen var som sagt fantastisk! Är SÅ tacksam och glad över att jag fick vara där. Jag hann vara med på en hel förlossning och några halva. När jag skulle gå hem gick jag in för att  tacka ett föräldrapar för att jag fick lov att vara med och dela deras stora stund och då TACKADE DE MIG för att jag varit ett sådant stöd för dem! Ha! Vad ger ni mig för den? Är SÅ ödmjuk inför deras tacksamhet!


Idag var min sista praktikdag på vårdcentralen och nu är det tre veckor i skolan innan det är dags för nästa praktik omgång. Då väntar tre veckor på IVA. Spännande! Den här praktikperioden har varit ganska så hattig eftersom jag har varit runt på så många ställen och haft så många olika handledare så nästa gång skall det bli skönt att vara tre veckor på samma ställe!


Nu är det inte utan att det är jätteskönt med fredag. Maken är ute med jobbet så jag och barnen myser och softar själva. Sonen sitter och knäcker sig framför tv:n. Han tittar på Wipeout på 5:an och hans garv smittar av sig på oss andra. Man kan inte låta bli att skratta när han ligger på golvet och garvar så magen krampar! Snart vankas Let´Dance precis som sig bör!


Trevlig fredagkväll!

 
 
nilla

nilla

21 mars 2009 10:47

Det låter som ett drömjobb att vara på förlossningen. Men det måste väl bli vardag där också? Eller...?
Det kanske var barnmorska man skulle blivit...

http://thenilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards