Annapanna

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Anna - 12 mars 2009 17:31

Jisses, vad det VRÄKER ner snö ute. Vill INTE! Igår eftermiddag var det sådär härligt vårigt utomhus. Mer av den varan tack!


Har haft några småsnurriga dagar på praktiken. Det är massor av sjukt folk (ja, personal alltså) på min praktikplats och vissa dagar är det lite svårt att få någon att gå med. Igår strulade det rejält, vilket gjorde att jag var sysslolös flera timmar. Inte jätteroligt när man känner tidspress över allt som skall hinnas med, både skolarbete och hemma. Idag har jag iallafall hängt med Bvc sköterskan, vilket var en riktig höjdare. Dels för att det naturligtvis är störtmysigt att gosa med småbebisar hela dagen men även för att sköterskan jag gick med var riktigtriktigt härlig. Har själv inga superbra erfarenheter från de Bvc tanten jag har träffat på som mamma så det var kul att hon var så bra! Absolut att jag skulle kunna tänka mig att jobba på Bvc.


Gårdagen hos skolsköterkan blev det inte så mycket med. Jag var hos henne i två timmar ungefär och fick väl ingen större inblick i hur de jobbar. Men det lilla jag såg verkar helt klart kul.


Imorgon har de inte lyckats skaka fram någon handledare till mig så jag blir sittande hemma för att skriva på ett av alla arbeten som skall göras. Blir bra det med. Har bara en dryg vecka på mig och jag har inte kommit igång än. Så en heldag hemma är precis vad jag behöver. Det är bara det att jag måste plocka fram diciplinen...*hrmmm*


Nu är det middag, sedan yoga! Lovely!


Kram på er!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards