Annapanna

Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Anna - 11 augusti 2008 17:05

Jädrar i havet. Hur mycket tvätt kan en trebarnsfamilj producera på två veckor?


Svar: Hur mycket som helst... 


Av Anna - 11 augusti 2008 09:53

På ett sätt är det vardag igen, men ändå inte. Jag börjar inte skolan förrän om två veckor, men maken började jobba idag och sonen är på dagis en stund. Äldsta dottern jobbar också idag och yngsta dottern sover hemma hos en efterlängtad kompis. Så här sitter jag...


Skall iväg och plugga med A idag. Hon har en omtenta på fredag och dels det att hon behöver massor med pepp och dels det att jag förmodligen klarade tentan med en hårsmån, gör att det är lämpligt att vi pluggar tillsammans denna veckan. Men då A har jobbat inatt och följdaktligen behöver sova en stund till tänkte jag att jag skulle ta tag i mitt liv igen. Och som vanligt när jag skall ta tag i mitt liv igen så händer det INGENTING! Det är så typiskt mig. Jag får några timmar över, har massor att göra, men ingen aning om i vilken ände jag skall börja...

  

Nu är det bara frågan om jag skall svara på mail, fixa gymnastikföreningens hemsida, sortera tvätt, bädda sängen, förbereda lunchen, träna, röja, baka, eller...? 


Något som kommer att vara högsta prio på den närmsta tiden är att att få bukt med min stackars kropp. Alldeles för mycktet snask och alldeles för lite träning har gjort att jag mer liknar en köttbulle än någonting annat. Det känns inget vidare när kläderna tjorvar sig och sitter som ett korvskinn...Urk! Inte blir man piggare av det heller! Nope, nu är det skärpning!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards