Annapanna

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Sista dagen på sommarlovet!

Av Anna - 25 augusti 2008 19:28

Såhär på sommarlovets sista skälvande dag fick jag så ÄNTLIGEN kommit ut och sprungit. Eller ja, smålunkat iallafall! Underbart! Och som vanligt lovar jag mig själv att aldrig mer ta paus från träningen. Även om suget på att träna återkommer efter en längre paus så är det för jäkla jobbigt i början helt enkelt.


Målsättningen är att springa åtminstonde ett par gånger i veckan för att komplettera yogaträningen på ett bra sätt. Bra kombination tror jag!


Förövrigt har vi roat oss i helgen med total ommöblering. Då vi är fem i familjen och bara har tre sovrum blir konsekvensen att två av barnen måste dela rum. De turas om (på eget initiativ) och i augusti-september varje år är det dags för rockad igen. Nu är det tjejerna som flyttar ihop igen och lillebror får eget rum. Fördelen med att flytta runt så ofta är att vi iallafall en gång om året sorterar, slänger och rensar ordentligt bland barnens saker. Nackdelen, förutom bärandet och släpandet är att för varje gång är det någon ny hylla, eller lampa eller något annat som skall borras, flyttas eller sättas upp. 


I år är även planen att måla om det stora rummet som tjejerna delar. Lillebror har inte riktigt kunnat låta bli att pilla bort tapeten här och där plus att ganska många hyllor åkte ner nu och lämnade fula hål efter sig. Problemet är väl att tjejerna inte riktigt är överens om vilken färg det skall vara. Äldsta dottern  (som fyller 15 om en månad) tycker att helvitt är en bra färg så kan man ha färgglada gardiner, sängkläder och dylikt. Yngsta dotter (som är 11) tycker att rummet skall vara prinsessrosa *suck*


Tiden lär utvisa vem som är mest envis *S* 


Jaha, och i morgon börjar skolan igen. Måste medge att jag faktiskt, trots närmare tre månaders ledighet, fortfarande är skoltrött. Är inte jättetaggad inför skolstarten, men jag känner ändå att det skall bli skönt att komma igång. Ett steg närmare examen liksom! Även om jag är skräckslagen inför att börja jobba som sjuksköterska om tio månader så skall det ändå bli fantastiskt mycket roligare än vad jag tycker det är att gå i skolan just nu...


Dags att få sonen i säng. Är trött som ett ras så jag gissar att jag kommer somna gott  brevis honom. Det blir ju inte lättare att hålla sig vaken vid sagoläsningen nu när han har fått hushållets skönaste säng. Gissa om äldsta dottern är sur nu när hon fått byta bort den mot en taskig hård våningsäng?


 
 
Anna

Anna

26 augusti 2008 18:15

Ja det är ju bra att ni rensar bland barnens saker när de byter rum.

Hoppas att du har haft en bra dag i skolan idag! :-) Förstår att du längtar till examen, även om det kan kännas skrämmande inför att börja jobba. Det vet jag att jag kände så under slutet av min förskollärarutbildning.

Roligt att du gillar layouten på min sida. Jag kände att det var dags att göra något åt den och wordpress har jag väl sneglat lite åt, även om det tog ett tag att ta steget dit.

Ja tack lördagen var trevlig och likaså söndagen när jag var till Birka och Adelsö hela dagen.

Hoppas ni hade en trevlig helg!

KRAM

http://www.livsfokus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards