Annapanna

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Anna - 2 april 2009 20:52

Jorå så att...


Yogan gick bra. Bättre än väntat faktiskt. Snoret satt förvisso som ett smäck, men det gick faktiskt att andas genom näsan ändå. Däremot var det sviiinkallt inne i hallen och det lär väl inte sjukan må bättre av. Hoppas på det bästa och att jag inte vaknar med feber i morgon igen. Skall ta mig en riktigt varm dusch så kanske min stackars kalla kropp tinar igen. 


Slutar lite tidigare i skolan i morgon och tänkte inte använda eftermiddagen till att plugga på. Planerar istället att hämta sonen tidigt och (om det är varmt och skönt ute) ge mig ut på cykelochfikautflykt med honom. Han behöver träna på att cykla, jag behöver fika! (öööh, eller inte) Tänkte att det kunde bli en bra början på helgen. Att inte ge oss hem för att köra obligatorisk veckostädning med medföljande sura miner och svordomar. Nej, jag tänkte köra en ny taktik faktiskt. Jag skjuter upp det trista till på lördag istället. Det blir nog MYCKET roligare då...

Av Anna - 2 april 2009 17:42

Snart är det Yoga, precis som varje torsdagkväll. Detta är normalt veckans höjdpunkt, men idag hade jag gett vad som helst (nästan iallafall) för att slippa. Näsan, ja hela huvudet egentligen, är fullkleggat med snor och hur det skall fungera att instruera OCH att själv utföra rörelserna med den statusen är för mig helt ofattbart. Tack å lov så VET jag att det går, eftersom jag för ett år sedan gjorde samma sak. Precis då som nu är inte min kollega P tillgänglig, så jag har ingen vikarie. Med andra ord är det bara glatt att trava dit och köra passet. Tjoho!


Har suttit i skolan hela eftermiddagen och nyst, hostat och snörvlat och förmodlingen smittat ner samtliga klasskamrater. Men det är så det blir när lärarna väljer att lägga en del föreläsningar som obligatoriska. Eleverna släpar sig hellre till skolan än att göra en kompleteringsuppgift. Sådär hälsosamt skulle jag villa säga. Men nu är det bara i morgon kvar sedan är det helg och jag kan få ta det majana...(eller hur?)

Av Anna - 2 april 2009 10:16

Måste bara hjälpa till att sprida lite glädje...


När jag läste detta inlägget igår så knäckte jag mig helt och hållet. Jag garvade så högt att jag väckte de stackars barnen och jag kunde inte somna för att jag låg och fnissade så.  Inte ofta man hittar SÅ klockrena blogginlägg.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards