Annapanna

Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Anna - 28 mars 2008 22:38

Har skrivit det förut, men gör det igen.


I totaly lööööv Let´s Dance. Det är typ helt genialisk underhållning. Alla är glada, alla är vackra, alla är duktiga, alla presterar fantastiskt och inga pakter, hugg i ryggen eller negativitism (heter det så?)


Under kvällens final rann tårarna åtminstone 4 gånger (Ja, jag lipar ofta och mycket när jag blir rörd). Är så jäkla impad över de som är med! De år SÅ duktiga. Skulle ALDRIG vilja vara med på tv, OM inte de från Let´s Dance skulle vilja ha med en okänd trebarnsmorsa. Då skulle jag anmält mig på stört. Lätt!


Häftigt att Tina vann, men jag hade tyckt det var helt ok om Tony vann med! Han var också helt grym (och hur mumsig som helst...*tsss*)


Det kommer att kännas tomt på fredagkvällarna framöver...

Av Anna - 28 mars 2008 22:10

Idag var det dags för avslut på kursen Psykiatrisk omvårdnad. Kursen har absolut varit en av de roligaste och intessantaste under utbildningens snart 4 terminer. Något jag ALDRIG trodde. Det var bara så otippat! Har lärt mig SÅ fantastiskt mycket som jag tror att jag kommer ha användning av i mitt kommande yrke!


Så var det då dags för tentan idag. Hade trots att jag har varit intresserad läst lite för lite (men det på grund av tidsbrist och inte motivationsbrist). Tentan var som vanligt ursvår, men det är inte helt osanolikt att jag har klarat den. Det borde nog ha gått vägen...Inte så att jag skall ropa hej än, men det är heller ingen mening att måla faan på väggen (om jag nu skall använda mig av floskler)


Skönt ändå med ny kurs på måndag. Då är det dags för 10 veckors Somatisk omvårdnad. Först 2 veckor teori, följt av 7 veckors praktik, som jag skall göra på hjärtavdelningen här på Alingsås lasarett. (Mitt 1:a hands val!)  Sedan avslutas terminen den 5:e juni med tenta. Sedan är det sommarlov...Känns ärligt, liiiiite skumt att det är sommarlov om 10 veckor med tanke på snödrivorna ute *L*


Vill förövrigt tacka för synpunkterna på inlägget nedan! Jag forsätter nog med mitt mellanmjölks bloggande ett tag till. Den som lever får se om jag någonsin vågar ta språnget...*S*

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards