Annapanna

Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Anna - 29 oktober 2008 16:18

Galet vad nöjd jag känner mig över mig själv idag!


Jag har tagit tag i två sådana där ångestsaker (jag är förövrig urkass på att ta tag i ångestsaker) idag . Dels har jag äntligen tagit tag i att ringa och boka en läkartid på vårdcentralen. Har misstänkt länge nu att det kanske inte riktigt står rätt till med min ämnesomsättning (fryser, har ont i kroppen, är trött, har svårt att hålla vikten, har huvudvärk ofta), och nu har jag bokat tid för att ta en sköldkörtelprov en gång för alla.  Är det inte fel på sköldkörteln, så är det bara att hoppas på att jag får en nyfiken doktor som vill luska i vad som annars kan vara felet. För det är inte normalt att ha det såhär!


Sedan har jag *korsitaket* ringt och bokat en tid hos optikern. Skall dit redan i morgon. Skall bli spännande att se om det är synen som spökar när det gäller huvudvärken. Om inte annat kan det vara bra att veta det innan jag kommer iväg till läkaren.


Nu tycker iallafall jag själv att jag varit riktigt, riktigt redig!


Förresten, fick sms från Kreta idag. Värmen är av svensk högsommarklass och de fyra resänererna hade intagit stranden för dagen...


Japp, och här är det sviiiinkallt! *jihhhha*

Av Anna - 29 oktober 2008 08:28

Snart dags att ta tag i skolarbetet igen. Det är SÅ skönt de här dagarna när vi sitter hemma och vi inte behöver stressa iväg till skolan. Travade iväg med sonen i lugn och ro till dagis, kom hem, käkade lite frulle och är nu redo för dagens skapande. *tsss*


Hoppas på en bra dag med andra ord!


Det enda trista är att huvudvärken jag drog på mig igår inte har gett med sig. Förfärligt att vakna på morgonen och huvudvärken är kvar. Skumt också för den delen...Det värker som mest precis ovanför ögonen, och det talar väl för att det är synen det är fel på, gissar jag...


Idag SKALL jag ta tag idet och ringa optikern. Sådetså!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards