Annapanna

Alla inlägg den 1 mars 2007

Av Anna - 1 mars 2007 22:00

Såg på kanal 5 att Mullvaden som gick på tv för ett gäng (4-5?) år sedan kommer tillbaks. Jag följer inte mycket på tv, men Mullvarden var ett toppen program! Me like :-)

Av Anna - 1 mars 2007 17:56

Så äntligen var jag tillbaks på min praktikplats på äldreboende efter nästan 2 veckors frånvaro. Skönt! Hostig och darrig, men igång!!!I morgon skall jag äntligen få gå med en undersköterska, så då blir det att få jobba lite mer praktiskt. På det stället jag är så gör inte sjuksköterskorna så mycket av det praktiska arbetet, så av förklariga skäl blir det inte så mycket för mig heller. Men i morgon så!Hoppas att jag får gå med undersköterskan även nästa vecka!Det kan ju verka lite fånigt att jag längtar efter att få sköta hygien, bädda sängar och mata patienter, men det är ju det jag är där för att lära mig!Även om jag förut har prövat på de flesta sakerna på vår "att göra under praktiken lista" så vill jag ju öva så mycket så möjligt för att känna mig så säker som möjligt!Idag har jag satt en kateter, lagt om en tå och tagit ett blodtryck. I den takten kommer jag känna mig säker först om tio år eller så ;-)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards