Annapanna

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Anna - 30 mars 2010 14:20

Om du är sugen på att börja träna yoga eller att lära dig mer om yoga i allmänhet och poweryoga i synnerhet så har Ulrica Norberg skrivit en lättläst, men ändå seriös bok, som lämpligt nog heter just  poweryoga. Vackra bilder, tydliga instruktioner och MASSOR av inspiration både för den vana yogautövaren såsom nybörjare. Min har jag haft i flera år och den börjar nästan bli sönderbläddrad. Jag rekomenderar den varmt!


  


Gissa om min lycka var gjord när jag hittade en annan bok av Ulrica på bokrean förra veckan för smått löjliga 25 kronor. Den heter Meditation och handlar naturligtvis om... öh... meditation!  Har inte hunnit mer än att kika i den ännu. Men jag ser fram mot att sätta tänderna i den på riktigt. Mediterar gör jag inte annat en kort stund i samband med mina yogapass men jag skulle gärna vilja göra det oftare och bli bättre på det. Kanske boken kan bli min inspriation?



Av Anna - 30 mars 2010 11:17

Jodå, Axelsson och jag är hemma idag också. Det kändes som det enda rätta då vi fortfarande är ganska hängiga. Min huvudvärk sitter som ett smäck i pannan och Axel är inte på hugget som han brukar vara. Så det blev en låååång sovmorgon i morse, vilket var mycket välbehövligt. Mysfrulle och efter att ha duschat känner vi oss ganska fräscha igen ;-)


Axel sitter och läser (vilket han gör mest hela tiden nu när han har knäckt koden) och själv skall jag försöka få gjort lite på min "villgöralista". Hela jag är fullproppad med idéer (därav huvudvärken kanske *ler*) som jag inte hinner följa upp. Inspirationen är det inget fel på nämnligen. Däremot är idéerna så många att jag inte riktigt vet i vilken ände jag skall börja. Men idag skall jag nog börja med att rodda i mitt "lilla" Junis-projekt. Det har jag längtat efter länge nu!


Idag skiner solen ute och snön är det inte mycket kvar av. Tänk så härligt att nu dröjer det inte länge innan värmen kommer med! Som jag längtar!


Ha en fin dag!

Skapa flashcards