Annapanna

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Anna - 4 februari 2010 11:54

Sjukläget här hemma är bättre! Maja spydde en gång i tisdagskväll, men jag tror mer att det berodde på feber än på någon kräksjuka. Men eftersom man kan smitta upp till 48 timmar efter sista kräkningen så är hon hemma från skolan även idag för säkerhets skull. Även lillebror är hemma så kan ingen komma och säga att vi råkat smitta ner någonpå skolan . (Nojan över kräksjukan är STOR på barnens skola)  Idag är det därmed ingen här hemma som är sjuk! Det vill säga att vi hyser stort hopp om att komma iväg till Halmstad över helgen!


Tänkte jag skulle uppdatera er lite om hur jag har det på jobbfronten. Jag har börjat som timmis på ytterligare en avdelning. Jättekul att de hörde av sig och ville ha mig, men skall jag vara riktigt, riktigt ärlig så är jag lite småtrött på att flänga runt på massor av olika arbetsplatser. Jag känner mig liksom inte hemma någonstans. Under januari jobbade jag en hel del, vilket var kul! Det är skönt att vara igång och jag känner att humöret går upp desto mer jag får jobba!


Det har äntligen kommit ut ett vikariat att söka. Det är på den avdelningen som jag helst av allt vill vara på och där jag trivs som allra bäst. Vikariatet är på ett år på 75%. Gissa hur gärna jag vill ha det? Nu inser jag också att den chansen är ganska så liten då det finns massor av övertalniga syrror i regionen som går före mig. Men hoppas kan jag ändå inte låta bli att göra. Tänk vad fantastiskt att bara behöva vara på ett ställe och få ett fast schema. Vilken dröm! Annars är det fortfarande trögt med arbeten att söka, det finns ett och annat med inget som jag egntligen är så sugen på. Så håll tummar och tår för mig är ni snälla så kanske det går vägen ;-)


Annars?


Träningsutmaningen går vidare. Samtliga är revanchsugna och det skall bli spännande att se vem som tar hem segern i februari. Själv är jag uppe i 3 timmar och 40 minuter än så länge!


Nope, skall se om jag kan smiska ihop lite lunch till familjen! Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards