Annapanna

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Anna - 6 augusti 2009 21:26

Maken satte ihop ett ursmarrigt recept idag som jag bara måste dela med mig av:

 


Sojaburgare ca 25 st


500 gram torkade sojabönor

2 vitlöksklyftor

½ grön spansk pepparfrukt

2 gula lökar

4 ägg

2 msk olja

salt, svartpeppar


Blötlägg bönorna och koka dem enligt anvisningarna på påsen. Lägg dock i de hackade vitlöksklyftorna och den hackade grönpepparfrukten i det kokande vattnet. Hacka de gula lökarna och bryn dem. Häll av vattnet från bönorna och mixa dem med en mixerstav. Blanda i oljan, äggen och kryddorna i blandningen. Platta till biffarna och stek i teflonpanna. Servera med hamburgerbröd, dressing och grönsaker.

Av Anna - 6 augusti 2009 15:33

Fick äntligen tummen ur och såg Twillight härrom kvällen. Vet inte om jag tyckte den var sådär fantastiskt bra som de allra flesta andra verkar tycka. Men visst, den var bra! Framförallt var ju musiken ur härlig som helst! Föll hopplöst för denna:



Av Anna - 6 augusti 2009 11:43

Godmorgon kära vänner. Har snusat och sovit som klubbad i ytterligare 12 timmar och jag känner mig fortfarande inte riktigt utvilad. Det är verkligen på gränsen till läskigt när kroppen sätter stopp på det här viset. Gissar att jag har pressat mig lite hårdare än vad om är hälsosamt den sista tiden...


Men. Febern verkar iallafall ha gett sig av för gott, vilket känns som ett bra tecken. Nu skall jag bara orka hålla mig från sängen också...



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards