Annapanna

Alla inlägg under juli 2009

Av Anna - 29 juli 2009 13:50

Bloggen speglar min sinnesstämning ganska bra just nu. Dött och tomt. Den förlamande tröttheten som jag hållt stången hela våren och framförallt sedan examen, ligger nu som tungt täcke över mig. Hade gjort ungefär vad som helst för lite ledighet just nu och framför mig ligger en månad med så mycket arbete att jag knappt vet hur jag skall överleva... Känns inte helt bra faktiskt.


Dessutom lider jag av värsta efterlägret-rastlösheten-jagvillförändrahelamittliv-saknardetobekymmradelivet-känslan. Samma visa varje år. Så mycket drömmar, känslor och önskningar att jag blir helt förhandlingsförlamad.


Precis som varje år måste jag sätta mig ner. Sansa mig, reda ut mina tankar och försöka tänka ut vilken riktning jag vill att min skall ha. Detta kräver massor av kraft, något jag verkligen inte har just nu...

Av Anna - 26 juli 2009 21:53

Sista lediga dagen (för mig) och vi flydde fältet. Iväg från smuts, sunk, skitiga sovsäckar och ouppackad packning. Det blev en tur in till Göteborg för middag och bio.


Såg Natt på museet 2 och var faktiskt lite rolig. Dock garvade inte sonen lika mycket som oss andra, vilket var lite misslyckat eftersom vi valde filmen för hans skull...

 


 


 Nåja, en mysig stund hade vi iallafall...


Av Anna - 25 juli 2009 21:29

Har landat hemma. Sunkig, lerig, supertrött men fantastiskt glad och lycklig! Lägerveckan har, precis som varje år, varit underbar mest hela tiden. En veckas dygnetrunt tankning av energi tillsammans med några av de bästaste jag känner kommer hålla mig ovanför vattenytan ett bra tag framöver!


Återkommer med bilder i morgon, nu är det ingenting annat än duschen tätt följt av sängen som gäller.

Av Anna - 17 juli 2009 07:18

Är uppe med tuppen för att packa det sista (eller det mesta faktiskt) inför lägret. Kom hem så sent igårkväll att jag bara inte orkade ta tag i det då. Blir hämtad om en halvtimme och som vanligt innan man skall iväg någonstans är det smått kaotiskt. Ben som skall rakas, regnkläder som skall kollas, mail som skall skrivas, fruksot som skall ätas, luggar som skall klippas...


Tycker ni att jag uppdaterar för dåligt under veckan så besök gärna vår lägerblogg där vi skriver och lägger ut bilder dagligen!

Av Anna - 16 juli 2009 11:03

Ett pass kvar att jobba, sedan är det en veckas semester! God damn it, vad härligt det skall bli! Hem ikväll efter jobbet och packa, packa, packa, sedan iväg på läger tidigt i morgon! Skall bli kul!

Av Anna - 14 juli 2009 10:19

Godmorgon!

Var ambitiös nog att sätta klockan på åtta i morse, men när klockan började skrälla i morse fanns det inte en suck att jag skulle pallra mig ur sängen. Förra veckans brist på sömn är långt från kompenserad men jag känner mig ändå lite, lite piggare. Skall snart ge mig iväg till jobbet för att göra ett av veckans tre kvällspass. Sedan skall det faktiskt bli ganska skönt att vara ledig en vecka!


Har en klantig sak att erkänna. Jag har så sabla ont i ryggen. Alltså så där kärringont som man får om man inte tränar ordentligt. Och det har jag inte gjort (tränat alltså). Får verkligen skylla mig själv. Men attans vad ont det gör. Och vad kasst det kommer att gå att flytta runt tunga patienter ikväll...

Av Anna - 13 juli 2009 22:38

Japp, det var en plåga vill jag lova att stiga upp ur sängen i morse. Vaknade inte till förrän jag satt på cykeln bort till stationen i regnet. Uhhhr för att gå upp så tidigt på morgonen... Iallafall var det skönt att komma till jobbet och ha LAGOM mycket att göra för en gångs skull. Det var första gången som jag faktiskt kände mig ganska så nöjd med mig själv och mitt utförda arbete när jag gått därifrån! Hoppas att det håller i sig veckan ut!


Btw:

När jag kom hem i går låg det ett brev från socialstyrelsen och väntade på mig. Det var min yrkeslegitimation som kommit. Så numera är jag stolt legitimerad sjuksköterka. Det ni!


Kvällen har aturligtvis npräglats av lägerplanering. En del bitar att fallit på plats. En del frågetecken finns kvar. Men jag hyser gott hopp om att de skall vara utsuddade på fredag när jag åker upp till lägerplatsen! Nu hoppas vi bara på toppenväder nästa vecka. Är vädret fint löser sig det mesta :-D


Btw en gång till:

Min familj är hemma efter över en veckas semester. Skall jag vara ärlig så var det fantastiskt mysigt att krama dem igen. En vecka utan kramar är en vecka för mycket och nej, äldsta dottern som varit hemma kramas INTE med sin mamma. Men nu har jag tankat kärlek, framförallt med sonen, en lång stund! Kärlek! 

Av Anna - 12 juli 2009 17:47

Hej på er!

Hemkommen, tröttare än någonsin, efter en helg på IOGT-NTO:s kongresser i Götlaborg. För lite sömn, trevlig umgänge och bra förhandlingar kan väl få duga som en sammanfattning. Är mycket stolt och hedrad över uppdraget jag fått som medlem i Junis förbundsstyrelse de kommande 2 åren. Det skall bli riktigt spännande och roligt. Och forhoppningsvis kommer jag att lära mig hur mycket som helst! det verkar vara ett riktigt bra gäng som jag skall jobba med!


Det var även fantastiskt skönt att få fokusera på någonting annat än jobbet under dessa tre dagarna. Förra veckan slet ganska så hårt på jobbet och jag hoppas att den kommande veckan kan få vara lite lugnare iallafall! Hade varit skönt att inte vara totalt slutkörd när världens bästa läger drar igång till helgen.


Appropå läger. Fick en fantastiskt bra present av min allra bästa lägerkompanjon. En lampa att ha i tältet med fjärkontroll. Hur bäst är inte det? Gissar att han inte tycker att det är en bra idé att jag skall forsätta snubbla runt över min son när jag skall gå och lägga mig som jag brukar göra :-)

 

Som sagt, en vecka kvar till lägret och paniken över att vi ligger ALLDELES för långt efter i planeringen gör att stressen är total. har suttit i telefon hela eftermiddagen och det är fortfarande en del frågetecken som inte har lösts. Det kommer bli läger ändå, det vet jag. Frågan är bara om deltagarna kommer att få någon mat... Om det är någon som är ledig v 30 och tycket det vore lattjo att vara inköpare för en vecka är det bara att hojta till!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards