Annapanna

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Anna - 4 maj 2009 20:22

Idag är som sagt var första dagen på resten av mitt liv och just idag har jag gjort bra val när det gäller maten, men tyvärr blev det lite  långt mellan målen på grund av taskig mellanmålsplanering. Jag gav mig ut på en timmes prommis i blåsten trots att jag var överjordiskt trött efter middagen och jag har försökt tänka positiva tankar hela dagen, vilket periodvis gick sådär.


Men motivationen att bli en gladare, positivare, mer energirik, hälsosammare och lite mindre Anna är på topp!


Nu däremot är jag toktrött och tänker slänga mig i säng om jag skall orka med en lång pluggdag i morgon!

Av Anna - 4 maj 2009 07:45

Godmårning på er!


Är uppe, nyduschad och precis tillbakakommen från att ha lämnat sonen på dagis. Är bara hemma en snabbis till innan det är dags att bege sig bort till tåget för vidare färd mot Göteborg. Det är grupparbete på agendan idag och sex av åtta medlemmar i gruppen är Göteborgare, så det är bara för A och mig att ta oss till dem. Har sovit som en potta skit och känner mig inte alls sådär balanserad. energisk och hälsosam som jag önskar.


Den senaste tiden har min kropp återigen fått förfalla och det är ingenting jag trivs med. Jag är rundare än på mycket länge och det finns inte ett plagg i garderoben som sitter som det skall. Desto mer stressad jag är och desto mer jag har runt om kring mig, desto mer stoppar jag i munnen. Jag gissar att det är för att varva ner (jäkla tur att jag är nykterist...). Men nu får det bannemig vara slut på eländet. Nu MÅSTE jag hitta tillbaks till mina braiga matvanor och komma igån med lite konditionsträning igen OCH varva ner! Känner mig som en jädra Durecellkanin som ständigt går på högvarv. Vilket egentligen borde leda till en speedad ämnesomsättning. Men inte då. Min stackars kropp suger i sig varenda del av det jag äter och lagrar den ömt runt min redan alldels för runda mage...


MEN...


...nu skall jag lägga upp en taktik (har ni hört det förrut?) som är hållbar och nu är det jag som en gång för alla tar tag i min hälsa! Och jädrar vad skönt det skall bli!


Ha en fin dag allihop!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards