Annapanna

Alla inlägg den 14 december 2007

Av Anna - 14 december 2007 19:21

Gjorde stan till slut. Men jag hämtade sonen på dagis först. Kändes bättre så. Han travade hela vägen in till stan och sedan var han helt färdig. Gullegubben...

Fick handlat presenterna till i morgon. Skönt! Var med äldsta dottern hos optikern. Hon har så fasligt ont i huvudet så ofta att det kändes lägligt att kolla upp hennes ögon.


Och mycket riktigt. Hon behövde glasögon. Vi hittade ett par som hon var jättefin i. Men de kostade 4000 pix. *svettigt* Inte riktigt så mycket pengar jag har över såhär en vecka innan jul. Menmen, det får väl lösa sig. Vi får väl leva på havregrynsgröt hela jullovet.*L*

Huvudsaken var ju att de kändes bekväma och att hon tyckte de var fina.


Kvällen tillbringar jag, sonen och yngsta dottern själva. Maken är på julbord med jobbet och dottern är på avslutningfest med basketen. Så vi skall mysa sjäva ikväll. Lugnt och skönt!


Iallafall börjar renoveringen närma sig slutet. Det skall nog vara helklart i mitten av nästa vecka. Vi kan använda toan och duschen, men det finns ingen el inne i badrummet och därmed ingen belysning. Så det blir till att duscha i skenet från stearinljus. Väldigt bra med tanke på att det inte är byggstädat än.


På så sätt slipper man se eländet *s*.


Trevlig kväll!


Av Anna - 14 december 2007 13:05

Jag är en typisk 2000-tals mamma som ständigt går runt med ett gnagande dåligt samvete.


Jag VET att jag egentligen är ganska bra, kanske tillochmed bättre än genomsnittet. Men vad sjutton hjälper det... Jag räcker helt enkelt inte till. Vi har ganka schysta principer i vår familj. Tex hjälps vi åt med allt hemma. Barnen är skitduktiga och tar mycket eget ansvar.

Vi har inte orealistiska tomtebolyckadrömmar över den kommande julen, utan vi försöker att inte hetsa upp oss i onödan.


Jag kan inte tänka mig en bättre familj att få ha rollen som mamma i.


Men klumpen i magen finns där titt som tätt ändå...


Ta idag som exempel.

A, min klasskompis är hemma och sjuk idag så jag får sitta ensam och plugga. Jag är helt ofokuserad och har absolut vare sig lust eller ork till att läsa farmakologi idag, men sonen är lämnad på dagis, och där är han ju för att jag skall plugga. Så vad gör jag? Sitter och tokglor i böckerna utan att få in någonting. Totalt meningslöst! Tankarna flaxar runt och jag fastnar i dagdrömmarna HELA tiden. Så med andra ord finns det ingen som helst poäng att sitta kvar och läsa. Men jodå, det gör jag. För annars skulle ju sonen lika gärna kunna vara hemma hos mig...Eller hur?


Istället för att vara laglydig och sådär bra skulle jag kunna ta tag i bombnedslaget till lägenhet vi lever i, eller gå till stan och shoppa presenter till helgens alla kalas. Eller gud förbjude, shoppa någon av de 4(!) julklappar som skall inhandlas i år. Eller jag vet inte, träna eller någonting...


Problemet är att det skulle jag ALDRIG göra. För så gör man INTE!


Även om det i förlägningen skulle ge både mig och resten av familjen mer än att jag sitter här och somnar över böckerna hela tiden.


Jag är så j**la tröttsam!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards