Annapanna

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Anna - 8 maj 2008 18:03

Dagens genrep inför Göteborgsvarvet tillsammans med papsen, det bidde inget genrep, det bidde ett stukat självförtroende...*L*


Vi gav oss ut, glada i hågen med förhoppningen om att det kanske skulle bli en 20 kilometerns runda=rekordlångt för min del. Vi var taggade till tusen, vädret var underbart och benen kändes pigga. Den första biten...Efter ca 6 kilometer kommer en uppförsbacke. Den är inte så brant men det går nog uppför i ca 1,5 kilometer. Då kände jag att benen var som spagetti och mjölksyran (som jag i vanliga fall knappt har i benen) spred sig upp i armarna...Vi gick en bit och försökte sedan springa igen, men orken liksom fanns inte så vi fick gå/sprang omvartannat resten av vägen hem. Så det blev en runda på 10 km varav vi sprang 8 km skulle jag tro.


Nu var det ju lite tur, för vi kände oss ungefär lika trötta båda två. Så det var ingen av oss som sinkade den andre. Och det är ju skönt. Det finns bara en sak som är värre än ett kasst träningspass och det är när man pajjar kompisens träningspass med.


Ja ja, nu är det som det är. En förklaring till genomklappningen var väl dåligt med dricka och värmen skulle jag gissa. Så om det är så här varmt nästa lördag så blir det att hinka i sig mer att dricka.


Vi skall se om vi kan få till ett någorlunda långt pass till helgen, sedan är det dags att låta benen vila till nästa lördag...


Ikväll är det iallfall dags för yoga och det skall bli riktigt skönt. Terminen är egentligen slut, men jag kör några extra veckor för de som vill. Undrans bara om det är någon som vill gå in en härlig kväll som den här?


Dags att dra!


Ha det!

Av Anna - 8 maj 2008 09:41

Idag känns det inte lika nattsvart som igår. Är inte på praktiken idag utan hemma och pluggar. Bara att slippa gå upp "missinassen" var ju lovely! Igår var en riktig skitdag, men jag skall försöka lägga den bakom mig nu.


Papsen kommer hit om en stund och då skall vi ge oss ut på genrepet inför varvet nästa lördag. *Shit, det är bara en vecka kvar...Gulp...* Vi tänkte att vi skulle springa en rejäl runda som helst skall vara längre än 15 kilometer. Får se lite grann hur långt det blir. Är fortfarande lite stel i benen efter vårt senaste långpass (söndags, 15 km).


Innan han kommer skall jag försöka ta mig igenom åtminstone ett kapitel i en av tegelstensböckerna vi skall ha till tentan. Problemet är att jag somnar hela tiden. Fattar inte varför...*L*. Kanske det har något att göra med att jag är trött som ett ras efter veckan.


Nope, ner med näsan i boken igen!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards