Annapanna

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Anna - 1 mars 2011 20:16

Första gången vi provade att göra blomkålsris och jisses så gott det var. Och korv stroganoff, det var SÅ länge sedan vi åt det med riktig grädde. Är proppmätt på en vanlig portion. Hade jag ALDRIG varit med vanligt ris till och sås gjord på lättmjölk!


Korvstroganoff med blomkålsris 4-6 portioner

 

Korvstroganoff:

Skiva ner 1 falukorvsring, med hög kötthalt, i bitar. Hacka 2 gula lökar. Fräs lök och korv i en rejäl klick smör. Salta och peppra. Blanda i ca 3 msk tomatpuré. Häll på 2 dl vispgrädde och 1 dl standardmjölk. Lätt småputtra en stund. Smaksätt med lite paprikapulver.


Blomkålsris:

Riv ett blomkålshuvud antingen på ett rivjärn eller riv ner i matberedare. Stek lite i taget i smör några minuter. Salta och peppra ordentligt. Annars smakar det inte så mycket.



Av Anna - 1 mars 2011 12:10

Vaknade i morse och var feberfri. Tjoho! Det var flera veckor sedan som tempen var så låg som nu! Hoppas, hoppas, hoppas att det är på väg att ge sig! Skall prata med läkaren på torsdag och hoppas, hoppas, hoppas att jag är fit nog att jobba på fredag!


Att vara hemma utan ork är fruktansvärt irriterande. Idag har jag fått iväg Axel till skolan, bytt en glödlampa, vattnat blommorna, käkat frulle, bäddat sängen, plockat ur diskmaskinen och betalat räkningar. That's it.


Nu är jag helt färdig. Skall bädda ner mig i soffan och titta på skidåkning. Fatta frustrationen! Så mycket jag skulle vilja göra och ingen ork. Men NU vänder det. Jag känner det på mig. Det är varmare ute, det är mars, snart kommer vårkänslorna! Snart så!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards