Annapanna

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Vinteride

Av Anna - 26 oktober 2010 14:17

Vaknade med ett ryck i morse (?) och upptäckte förfärat att klockan var över 11! Helt galet, vilket slöseri på en ledig dag... Eller inte kanske? Förmodligen var det precis vad jag behövde. Har jobbat 7 av det senaste 8 dagarna och let's face it, även om jag har ett jobb som är fantastiskt kul och givande så tar det på krafterna.


Men även om sova är min favvosysselsättning så vill jag kunna njuta av livet de dagar jag faktiskt är ledig. Är helt slutkörd på energi och den tankar man väl bäst genom att göra roliga saker och vara med människor man älskar. Eller?


Knepigt ekorrhjul det där...


De senaste höstarna/vintrarna har jag haft problem just med att hitta energi. Viljan är så stor men orken är så begränsad. Beror det bara på den hemska kylan och mörkret? Jag har ingen annan förklaring. Jag verkligen trivs med mitt jobb, jag har världens finaste familj och jag har en hel hög med goa kompisar. Jag försöker verkligen äta så bra det bara går och jo, jag tränar. OCH jag försöker vara ute i dagsljuset så mycket jag har möjlighet till. Men varendaste höst och vinter blir det likadant... Jag känner mig som förlamad, kroppen värker av kylan och hela mitt väsen skriker efter att krypa ner under täcket. Jag sover middag en stund, nästan varenda dag. Men inte blir det bättre för det...


En björn skulle man vara... Tänk vilken lyck att få äta sig riktigt smällfet under sensommaren, få sova bort långa hemska vintern i en vam och go päls, för att sedan under våren vakna upp och vara i sitt livs form igen ;-)


Någon som har några energiskapande tips? Så här kan man ju inte ha det. Livet är liksom lite för kort.

 
 
Ingen bild

anonym

26 oktober 2010 21:47

Hej

Att tillåta sig vara trött och känna sig lite lat visa dagar är en bra början. Man är en bra människar ändå.
Att börja se denna årstid som en tid för mkt ljus, hemmamys, bra flimer, vinteraktiviteter. Något som jag rekomenderar är (som jag gör varje höst) inhandla äkta rosenrot från apotek eller hälsokost. Bra för tillfällig mental trötthet. Jag känner skillnad!!!

 
Ingen bild

mams

27 oktober 2010 11:02

Kramar fråm mamma?

 
Anna

Anna

28 oktober 2010 21:49

Roserot? Värt att testa :-)

Mams: Lätt att det borde hjälpa! ;-)

http://anna-panna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards