Annapanna

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Anna - 29 juni 2010 23:13

...här har ni dagens vackraste, som jag kommer att somna sött till...



Natti <3

Av Anna - 29 juni 2010 22:32

Så var det ÄNTLIGEN gjort! Jag har badat för första gången denna sommaren och GOD vad det var härligt. Hade inte alls planerat att bada egentligen, men det var så hett i solen att jag bara inte kunde låta bli, och det är jag glad över ;-)


Började min lediga dag med att, tillsammans med barnen, cykla bort till päronen för att mamma skulle få fixa till mina alldeles för vinterludna spiror. Mycket välbehövligt även om jag  fortfarande tycker att det är helvrickat att jag som tjej inte pallar att gå mot strömmen och gå med lurviga ben. Det är för jädra plågsamt att bli av med håret och visst är det lite knasigt att frivilligt ta den smärtan bara för att man är av det kvinnliga könet... Blir helt irro när jag tänker på det, men som sagt, är inte redo för ett statement än!


Iallafall...


Blev bjudna på lunch borta hos mams och paps och barnen passade även på att gå ner till sjön för ett förmiddagsdopp. Cyklade hemåt i värmen och höll nästan på att försmäkte så varmt det var! Härligt! När vi kom hem så ringde Axel en kompis och Maja och jag däckade. Maja i sängen och jag på soffan. Skyller på för många dagars jobb de senaste veckorna i kombination med för lite sömn och för mycket gräspollen i omlopp.


När Mange kom hem från jobbet packade vi ihop lite middag och tog cyklade iväg till Lövekulle för ett eftermiddags/kvällsdopp. Lurade med oss föräldrarna och alla badade utom Mange. En mysig stund, men när vi skulle hemåt igen så fick Axel sig ett riktigt psykbryt, vilket INTE hör till vanligheterna. Har gapade och grinade så snoret rann och han visste inte vad han skulle göra av alla känslor. Gissar att det blev lite för mycket för honom med två rejäla cykleturer ute i den varma solen  för när vi kom hem slocknade han inom två sekunder, vilket heller inte hör till vanligheterna ;-)


        


Imorgon är det jobb igen, men nu skall jag bara jobba tre dagar, sedan är jag ledig i helgen. TJOHO!

Skapa flashcards