Annapanna

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Anna - 24 juni 2010 17:10

Tjingeling go vänner!


Det är sommar, i morgon är det midsommarafton och tro det eller ej, jag har precis ingenting att gnälla på ;-)


Barnen (utom Tilda) är hemma igen efter att ha varit två veckor i Halmstad. Känns skönt att ha dem hemma igen. Livet är allt lite tristare när de inte är hemma. Ja, för mig alltså. De har formodligen haft det mycket bättre borta istället för att ha sommarlov här hemma när både jag och Mange jobbar. Men för mig är det skönt att ha dem hemma igen!


Idag har jag varit ledig och då har jag knasigt nog roat mig med att putsa fönster och dammsuga. Hade förmodligen varit smartare att hänga på stranden och tankat energi istället. Men i morse fick jag ett knasryck och började röja här hemma. Eftersom sådana ryck är högst sällsamma gäller det att passa på... Har faktiskt fått gjort en hel del! Har även hunnit fixa päronen i håret så nu är de sommarfina de med! (nu är det med andra ord bara jag själv som fortfarande ser ut som en rugguggla)


Midsommarhelgen skall jag spendera på jobbet. HELA helgen. Inte skitkul alls, men förhoppnigsvis resulterar det i att jag slipper arbeta både jul och nyår i år... Hoppas bara att det inte blir sådär knasigt mycket att göra som det gärna blir när man är lite för få som jobbar! Nä lagom är bäst ;-)


Nope, dags att ta tag i middagen...och tvätten...men jag får nog pussa lite på mina efterlängtade barn först!


Tjing!


Ovido - Quiz & Flashcards