Annapanna

Alla inlägg under maj 2010

Av Anna - 9 maj 2010 14:50

Och så sitter man på tåget igen. Hemåt. Längtar. Varför är resan så förtvivlat mycket längre på hemvägen? Märkligt det där... Vi har haft en toppen helg, men NU vill jag bara vara hemma! Pussas och kramas och tanka kärlek med familjen...


Är verkligen hur trött som helst och jag hade mer än gärna slutit de bruna en stund, men det förefaller omöjligt att kunna somna på grund av ett gäng medelålders, överförfriskade fotbollskillar. Eller egentligen vet jag väl inte om de är fotbollskillar, men någon slags match verkar det vara som är målet för dem. Jag vet inte, men låter mycket gör de, å sitta still kan de inte och de förutsätter att alla medresenärer tycker att de är riktgt lattjo killar. Härligt!


Så nu väntar jag helt eneklt ut dem. Hoppas på att de slaggar in snart. Så kanske jag kan få däcka jag med ;-)


Edit: De störiga grabbarna somnade till slut och så även jag. Tackålov för det. Blev nästan lite aggro tillslut. Dessutom skulle de inte på fotboll. De hade åkt finlandsfärja, var på väg hem och bodde troligen i Skövde...

Av Anna - 8 maj 2010 22:26

Sitter på sängen på hotellrummet och skall alldeles strax glida ner mellan lakanen. Är trött som en tok och försår inte riktigt hus jag skall kunna kicka igång hjärnan i morgonbitti igen för resterande förhandlingar. Hjärnan känns som något som liknar havregrynsgröt ungefär... Men möterna har hitills gått finfint. Inga större pucklar utan mestadels bra diskussioner.  Vilket känns bra! Nej, jag har det fiunt helt enkelt. Mestadels trevligt sällskap, bra mötet, god mat (kvällens middag intogs i Kaknästornet) och mycket skratt!


Men helgens höjdare har, helt utan jämförelse, varit timmarna tillsammans med min allra bästa Lovisa igår kväll. Fick några timmar ledigt och hade turen att även hon kunde komma loss. Vi hann med lite shopping, mysmiddag och lite enenrgitankning. Slitna och trötta båda två, men glada och nöjda över att få lite tid ihop (det får vi ju vanligt alldeles för sällan).


Godnatt på er!

Av Anna - 6 maj 2010 16:34

Sitter på tåget till Stockholm och god damn it vad härligt det är att åka tåg. Speciellt om man åker ensam. Totalt avkopplande. Antagligen är det inte detsamma om man gör det ofta, men om man som jag gör det lite då och då så är det lovely. Härlig musik i öronen och något bra att läsa är super nice i några timmar.


    


Kommer att sakna min familj i helgen dock. Löjligt eftersom jag kommer att vara ifrån dem i tre veckor i höst (nyfiken?) Framförallt känns det lite surt att missa Majas gympaavslutning i helgen. Man vet inte hur länge till hon kommer fortsätta med gymnastiken och det vore ju lite surt om jag missade den sista uppvisningen. I år skall hon dessutom både vara med och visa AG (artistisk gymnastik) och Trupp. Nåja, jag får helt enkelt tvinga henne att vara med ett år till så jag får vara med på nästa våruppvisning.


Nåja, nu skall jag luta mig tillbaka och njuta av en lugn, skön stund med bara mig själv som sällskap.


Tjing så länge!

Av Anna - 6 maj 2010 09:26

Tjingeling!


Läget? Här kan det faktiskt inte vara så mycket bättre än vad det redan är. Är ledig och det skall jag var hela helgen. Skall åka till Stockholm för fs-sammanträden och visst hade det varit kul att få vara hemma med familjen, men det här skall bli kul det här med. Åker iväg redan idag eftersom vi skall ha utskottsmöte tidigt i morgonbitti och då är det skönt att vara på plats redan ikväll! Har dock lite dåligt samvete för att jag inte hur hunnit läsa in mig på alla handlingar än, men vad tusan jag kommer ju spendera ett par timmar på tåget upp i eftermiddag. Jag får helt enkelt läsa som en tok då ;-)


Som vanligt är det ju tusen järn i elden innan det är dags att sticka. Ni vet raka benen, plocka ögonbryn och så vidare... Så jag har en del att fixa med idag *sådetså* Dessutom har jag en målare här hemma idag som skall fixa vårat badrumstak (2½ år etter renoveringen var färdig). Taket blir alldeles bubbligt efter att vi har duschat och så vill vi ju inte gärna ha det. Men NU skall det nog äntligen bli ordning på det. Men att ha en hantverkare hemma, som dessutom hänger i badrummet, underlättar inte direkt för mig och mina überviktiga förberedelser *tsss*


Annars då?


Har haft mycket att göra de senaste dagarna på jobbet, vilket har sugit musten ur mig. Men samtidigt har jag fått fin feedback från mina arbetskamrater och det lyfter ju naturligtvis! Jag hävdar, trots att vi oftast har en galen arbetsbelastning, att jag har världens roligaste jobb! Även om jag ofta känner att jag inte räcker till så är ändå varje dag meningsfull. All fin feedback både från patienter och anhöriga gör att slitet lätt är värt det!


Nope, nu skall jag återgå till något viktigare än att sitta här... Föna håret kanske....Hehe


Ha en fin dag i solen hörrni!

Av Anna - 3 maj 2010 14:58

Jisses, vad har jag ställt till med? Eftersom jag är ledig idag så hämtade jag Axel direkt efter skolan. Nu har han och hans kompisar kommit på det festliga med att följa med varandra hem och leka efter skolan, vilket även jag tycker är kul. MEN... idag fick jag med mig inte mindre än tre extrakillar hem. Hade inte hjärta att säga nej...


(Note to self: Lär dig säga nej!)


Och jusus vad svårt det tydligen är att vara sams. Axel brukar sällan tjafsa med sina polare, men just nu är de tydligen för många för att kunna hålla sams. En vill inte gå ut, en vill inte vara inne, en tycker att Axel inte har några roliga leksaker, en undrar över om de inte får spela tv-spel, en är hungrig, en vill ha pannkakor, en river halva huset, en släpper ut kaninerna, en vill gå hem....


GOD!


I vanliga fall får jag loss lite egentid när barnen är med kompisar, men just nu känner jag mig som en obetald, outbildad fritidsrookie! Det går sådär. Håller på att tappa tålamodet rentutav...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards