Annapanna

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Anna - 2 januari 2010 12:42

Är strax på väg att ge mig bort till jobbet för en spenera kvällen på avdelning 5. Det verkar som om det är min lott i livet att jobba just lördagar. Innan jul jobbade jag åtta lördagar på raken (!) och det nya året verkar fortsätta på samma sätt! Nu har jag förvisso inget emot att jobba lördagar, men ibland kan jag jag nog önska att jag fick jobba var tredje helg som alla fast anställda och inte varje helg som den timvikarie jag är. Tyvärr ser det fortfarande mörkt ut på jobbfronten. Men jag kämpar på och intalar mig själv att det KOMMER att lösa sig. Förhoppningsvis under 2010!


Vad jag INTE tycker om är när det blir som denna helgen att jag jobbar kväll-dag, dvs slutar vid halv tio ikväll och sedan börjar igen kvart i sju i morgonbitti. Det är många som tycker att det är toppen att jobba så, men jag tycker verkligen att det är hemskt. Jag behöver mer sömn än så för att fungera tillfredsställande. Där jag jobbade i somras jobbade vi aldrig sådana pass och det var fantastiskt skönt!


Resten av familjen är på väg ut i pulkabacken så jag tror nog att jag skall rappa på lite så kan jag sällskapa med dem på vägen.


Ha en fin lördagkväll!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards