Annapanna

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Summakardemumma 2009

Av Anna - 31 december 2009 14:12

Johopp, så var ytterligare ett år till ända. Jisses Amalia vad fort det har gått (som vanligt)! Tänkte att jag traditionsenligt skulle försöka mig på en slutsummering av det gågna året. Topp och botten. Från min högst personliga synvinkel.

Botten 5:

  • Att vara arbetslös under september tärde verkligen på psyket. Det var alldeles för knäckande för självförtroendet! Hemskt!
  • Konflikterna med äldsta dottern under året. Alla säger att det är faser som måste gås igenom. Men det hjälps inte. Jag tycker att det är förfärligt!
  • Alldeles för mycket jobb i somras, som förvisso var vansinnigt roligt, resulterade i alldeles för lite sol, bad och värme för min del.
  • Jag har lagt alldeles för lite tid på de som är viktiga för mig, bättring nu!
  • Min fortfarande alldeles för runda kropp *suck*

Och nu toppen. Mycket svårare att välja ut. Tack och lov ;-)

Toppen 5:

  • I januari blev  min och A:s C-uppsats examinerad och klar. Efter höstens slit var det SÅ tillfredsställande att lägga den bakom sig!
  • Examensdagen den 5:e juni naturligtvis. En mycket stor och stolt dag! Tänk att jag fixade det! Legitimerad sjuksköterska. Det låter det :-)
  • Spahelgen som jag fick i present av min allra bästa Lowiza. Helgen tillsammans med henne på Varbergs Kurort satte stämmningen för resten av hösten. Mer SPA åt folket! Hela helgen var fullkomligt perfekt!
  • För första gången mitt liv har jag ett arbete som jag verkligen älskar. Det är hur roligt, stimulerande och utvecklande som helst och nu hoppas jag bara att nästa år medför lite mer av den varan!
  • Resan till Egypten med sonen och mamsen. Do I need to say more?

Nu vill jag bara önska ALLA nära, kära, kända och okända en riktigt fin Nyårsafton. Ta vara på varandra och njut av kvällen utan krav, stress och press så startar vi om livet med nya fräscha tankar och känslor i morgon!

Kram/Anna <3

 
 
IKA

IKA

1 januari 2010 09:37

Jag är jättedålig på att lista upp saker som är bra respektive dåligt med det gångna året, gör inte ens det med dagen som gått, vilket man borde.

Att vara arbetslös tär oerhört mycket på alla sätt, inget tvivel om saken. konflikter med barn är inte heller någon höjdare, men tyvärr något som händer och visst är mycket fasberoende. Att arbeta övertid ger förvisso mer pengar i fickan..men annat kommer som du sa i kläm. De som är viktiga runt dig förstår nog varför det varit som det varit =)
Rund? Jag tyckte inte det såg ut så på Egypten bilderna

Grattis till att du blivit sjuksköterska!! Visst var det en stor händelse som ska ligga i topp. Vilken fantastiskt skön gåva du fick. Spa ligger i tiden när vi nutidsmänniskor stressar runt på allehanda sätt. Oj vad roligt att du trivs på ditt nya jobb! Jag är säker på att detta nya år ska bjuda mer stimulerande tillfällen.

Det låter som det gågna året ändå varit bra och 2010 ligger bara i sin linda, vem vet vad det bjuder på?

God fortsättning och sköt om dig och de dina
Kram!

http://mellantidochrum.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards