Annapanna

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna - 10 oktober 2009 20:28

Har bäddat ner mig i soffan, tillsammans med yngsta dottern (de andra är på 40-år kalaset). Hon gapar, skiker och hejar för det vilda. Dessutom är hon alldeles lycklig över att hennes bäste kille är med i kvällens match!


  

Av Anna - 10 oktober 2009 18:06

Temperaturen ligger på stadiga 39 grader och jag önsom fryser och svettas. För mig blev det vare sig något jobb, världensbarn-insamling eller 40-års kalas idag. Jag är fantastiskt ynklig och tycker MYCKET synd om mig själv.


Insamlarna gjorde dock en helt strålande insats utan mig Är väldigt mallig över dem. Återkommer lite senare med helgens resultat, när jag fått lagt in lite bilder i datorn!


Nu skall jag försöka förflytta mig från sängen och ut i soffan. Ombyter förnöjder som man brukar säga...


Trevlig lördagkväll!

Av Anna - 9 oktober 2009 17:15

Okej, helgen är fullsmockat med Världensbarn-insamling, översovande juniorer, logistik, guddottersbesök, 40-årskalas och jobb. Är lite småstressad över att hinna med allt. Dessutom jobbar jag, som sagt, galet mycket även nästa vecka.


Och vad händer då? Jo 39 graders feber händer då! Skitbra! *NOT*


Lysande helt enkelt!


*Gaaaah*. Jag har inte tid!

Av Anna - 9 oktober 2009 08:30

Likt en förvuxen Alfons Åberg går jag omkring och bara skjuter upp alla tråksaker jag borde göra. Har fyllt på en lång lista i flera veckor nu och jag inser att det är idag jag skall ta tag iden. Det är nu eller aldrig eftersom jag jobbar löjligt mycket nästa vecka. Det värsta är att det är pinsamt många personer som väntar på att jag skall få sakerna gjorda.


Att det kan vara så svårt... Kanske jag måste köra äggklockstricket som jag använde när jag hade taskig inspiration att plugga. Klockan tolv skall jag hämta sonen på skolan igen och då har jag tänkt att umgås med honom resten av eftermiddagen. Om jag käkar lite frulle nu och sedan sätter äggklockan på en timme. Då borde jag väl få en del gjort. Eller?


Fast egentligen kanske jag måste duscha först, å ringa min mamma, å noppa ögonbrynen, å färga håret, å plocka ur diskmaskinen, å ligga på soffan, å läsa en bok...

Av Anna - 8 oktober 2009 22:54

Skulle försöka somna tidigt i kväll, men det är ju störtomöjligt. Regent piskar utanför och det blåser så att det skångrar i balkongräcket. Har svårt att komma till ro när det är sådant oväder ute. Mår illa bara vid tanken över att behöva gå ut i skiten i morgon. Nu är jag faktiskt ledig i morgon  *skönt efter en tuff vecka*, men jag måste ändå ut för att lämna och hämta sonen på skolan *uuuuuhr*.


Det hade väl varit härligt med höst om man bara slapp vara ute i den!


...och en del tycker hösten är den bästa årstiden... Hur tänkte de då undrar jag!


Hade en riktigt tuff dag på jobbet igår, då inte mycket gick min väg. Trådar hängde löst hela dagen och jag fick ingen större ordning på någonting. Även om jag vet att det inte var mitt fel, så var det en knäck för självförtroendet. Gick runt med ont i magen hela dagen och huvudet höll på att gå i bitar över röran i den *L*. Denna dagen var tack å lov mycket bättre, även om det fortfarande är alldeles för rörigt. Denna avdelningen har HELT andra rutiner än vad jag har vant mig vi i sommar och dessutom handlar det om HELT andra sjukdomar... Inte lätt, men SÅ spännande! Nu har jag en brevidgångsdag kvar (på lördag), sedan är det dags att pröva vingarna  och flyga fritt. LÄSKIGT! Men andra verkar ju ha fixat det innan mig och jag är ju inte helt dum i bollen, så antagligen kommer jag att reda ut det, jag med!


Nope, dags att stänga ner. Maken ligger och ålar runt i sängen och kan inte sova om jag inte släcker!


Godnatt på er!

Av Anna - 7 oktober 2009 20:28

Nu jädrar börjar vi bli ordentligt peppade inför Världensbarn-insamlingen till helgen. Maken var och hämtade upp lite extramaterial inne i stan och yngsta dottern med kompis och sonen gav sig ut direkt. Vill egentligen inte släppa lös dem själva, men de gick i trappuppgångarna i vårt hus och det känns ju safe när man vet vilka alla som bor här är. De lyckades få ihop en ansenlig summa på bara någon timme!


Vår junisförening har ju fått in riktigt bra med pengar de år vi varit med i insamlingen (det är 4:e året nu), men iår lär vi inte slå några rekord. Ett totalt mannfall på folk gör att vi inte är så många, men vi kommer att göra vårt yttersta för att samla in så mycket det bara går. Men om det är någon av er som inte har någonting att göra i helgen och kan tänka sig att stå med en bössa på stan eller knacka dörr så får ni gärna höra av er! Vi har gott om bössor och banderoller!

Av Anna - 6 oktober 2009 11:36

...jag jobbar på...


Det är seriöst hur roligt som helst att jobba, men såhär i början suger det ur precis all energi ur mig. Sover all den tid jag inte är på jobbet. Men det blir nog snart bättre ju mer jag kommer in i det. Igår kväll hade jag sådant megaflyt på jobbet så att jag var helt hög när jag kom hem ;-) Så det går åt rätt håll iallafall!


Annars då?


Jag läääängtar efter äldsta dottern så det gör ont i bland

Jag försöker förtvivlat att rodda ihop Världens barn-insamlingen som är till helgen

Jag har MASSOR av papper som ligger på hög igen *suck*

Jag tycker att det är roligt att Magdalena har börjat blogga igen.

Jag har ingenting hemma som jag kan äta till lunch idag så det blir till att springa över till affären innan det är dags att gå och jobba..


Typ så!


Kram på er!

Av Anna - 3 oktober 2009 00:15

Klockan är på tok för mycket och jag borde kommit i säng för länge sedan. Är verkligen trött som ett ras, men just nu klarar jag inte riktigt av att få hjärnan att koppla ner... Så lite distraktion iform av lite bloggande kanske kan hjälpa mig att varva ner den :-)


Veckan på nya jobbet har varit omtumlande. Det är mycket känslor i omlopp och det är SÅ tröttande. Det är jätteroligt, verkligen. Men det är samtidigt superläskigt. Och det känns som om jag balanserar på en knivsegg hela tiden. Ena stunden känns det ganska ok, som om jag faktikst har ganska så bra koll på arbetet, sedan räcker det med minsta lilla motgång och självförtroendet dyker i bott och jag tänker att jag aldrig kommer att lära mig jobbet... Men som sagt, det är verkligen hur kul och spännande som helst! Och det går faktiskt liiiiite bättre för varje dag som går. Igår hade jag i princip eget ansvar för patienterna och jag tror att jag kom ihåg det mesta som skulle göras. Dessutom levde alla när jag gick därifrån ;-) *Ajabaja, sådant får man inte skämta om*


Nu skall jag jobba fulltid i två veckor till och med de inbokade passet känner jag nog att denna månaden är i hamn ekonomiskt och det känns som en lättnad!


Idag har jag varit ledig och fyllt dagen med... nästan ingenting alls. En mysig fika med A och A och ett långt telefonsamtal med min bästa M får väl räknas som höjdpunkterna. Ahhh, å det obligatoriska fredagsmyset natrurligtvis!


Skall försöka sova lite grann så sovmorgonen i morgon bitti inte blir alltför lång. Det hade varit riktigt skönt att komma upp i tid i morgon bitti och komma ut en sväng om det är soligt och skönt väder. En riktigt lång prommis hade varit härligt!


Godnatt på er alla nattugglor!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards