Annapanna

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna - 16 oktober 2009 13:00

Snart dags att dra till Stockholm. Skall bara packa ihop mig och vänta ut dottern som snart kommer från skolan. Det skall bli ett kul avbrott i vardagen. Kul för småtjejerna framför allt, eftersom ingen av dem varit i storstaden på länge. Skall på tv-galan ikväll, sedan blir det till att turista hela dagen i morgon, med slottet och allt, innan vi tar tåget hem i morgon kväll. Hoppas på en riktigt mysig helg och att tjejerna känner sig uppskattade för den jätteinsats för Världens barn de gjort de sista fyra åren!


Näpp, dags att dra. Ha en fin fredag så kommer jag med full rapport på söndag!


Tjingeling!

Av Anna - 16 oktober 2009 09:22

...Men SNÖ? Seriöst...

Av Anna - 15 oktober 2009 23:03

Hopp och hej, vad skönt det är att vara igång att jobba igen. På något sätt så är det så himla mycket skönare att vara ledig efter att ha jobbat ett par dagar.


Ikväll gjorde jag mitt första pass på en avdelning jag aldrig varit på förut. Jag skulle haft några brevidgångspass där i början av veckan när jag låg hemma och var sjuk. Så det var inte lite skumt att komma dit och jobba idag utan att ha satt sin fot där förrut. All ordinarie personal var på utbildning så vi var fyra vikarier som drev runt stället. Tack å lov var det ganska så lugnt så allt gick bra. Tror jag illafall ;-)


Vi får väl se om det blir några mer pass på den avdelningen med längre fram. Hade varit skönt med ett par olika ställen som man kan vikariera på. Allt för att kunna styra sin tid så mycket som möjligt. Illafall var det en trevlig avdelning att vara på!


Nu MÅSTE jag verkligen komma i säng om jag skall ta mig ur sängen om jag skall ta mig ur den snart igen!


Godnatt på er

Av Anna - 14 oktober 2009 10:04

Godmorgon!

Idag är en bra dag för nu är jag ÄNTLIGEN feberfri och kan således gå och jobba igen. Dessutom skiner solen idag, vilket onekligen piggar upp. Nu skall jag slänga lite färg i håret, skrubba mig ordentligt ren från sjukan, käka lite lunch och sedan cykla bort till jobbet.


En dag som den här gör denna låten mig på ännu bättre humör!



Av Anna - 13 oktober 2009 22:35

Har pratat med maken länge, i flera år faktiskt om det inte är läge för honom att ha en egen hobby eller fritidsintresse. Att leva med en så hopplös människa som jag är är inte det lättaste, eftersom jag ständigt fyller mitt dygn till bristringsgränsen. Detta har under åren medfört att det finns tid för min egotid (eftersom jag gör anspråk på den), men inte för hans (eftersom han inte gör anspråk på den). Han har, till hans försvar, gjort tappra försök under åren med buggkurser, karate, styrketräning och annat, men intresset har ofta svalnat ganska så snart.


Eftersom jag är en hopplös drömmare så provocerade jag honom till vansinne för några veckor sedan med att inte ge mig innan han avslöjade vad han drömde om. Jag vet, vi har varit tillsammans i snart 20 år och jag vet inte vad mannen drömmer om... Det är lite scary faktiskt ;-)


Iallafall, jag lovade att vad det än var han drömde om så skulle jag att supporta det till 110. Ingen blev mer förvånad när den stora drömmen var att.... lära sig spela elgitarr... Totalt otippat!


Idag kom han hem med gitarren och oj vad han går runt och ser lycklig och frän ut med den. Det skall bli spännande som sjutton att se vart det här tar vägen eftersom ett annat nyuppkommet intresse är musikintresset. Eller han har alltid varit musikintresserad, men nu är det visst hemsk gammal 80-tals hårdrock som är grejen. (Jag gillar verkligen INTE hemsk gammal 80-tals hårdrock). Det kanske är lite dynamik på gång hemma hos oss ;-) 

Av Anna - 13 oktober 2009 17:29

Vår junisförenings fantastiska resultat för Världensbarn-insamlingen var ännu mer fantastiskt än vad vi själva trodde. Det var faktiskt så att vi var den föreningen (inom IOGT-NTO-rörelsen) som samlat in mest pengar i hela Sverige! Och för detta blev vi förutom äran prisade med fyra biljetter till den tvsända Världensbarn-galan i Stockholm på fredag! Resa och övernattning ingår! Hur kul är inte det?


Inte helt lätt att välja ut fyra personer av elva bara. Men efter att ha dividerat, uteslutit och till slut lottat kom vi nog fram till ett rättvist resultat som alla inblandade köper. De fyra som åker har faktiskt varit de som varit med allra mest de här fyra åren vi varit med i insamlingen. Sedan hade det ju varit hur kul som helst om alla som ville kunde få följa med, speciellt junisarna! Men vi kan ju tyvärr inte skicka dem till Stockholm helt själva, utan vuxet sällskap. Även om de själva nog hade tyckte det vore toppen att dra till Stokholm, fyra tolvåringar ;-)


Vill ni läsa mer om tävlingen? Spana in här.

Av Anna - 12 oktober 2009 17:23

Jaha, det var bara att ge efter i morse och stanna hemma i sängen TROTS att det var första brevidgångsdagen på den nya avdelningen. Naturligtvis känns det pinsamt som sjutton. Men det är ju ärligt talat inte mycket att göra. Febern är fortfarande högst närvarande, om än inte lika hög som i helgen.


Ringde den nya chefen i morse och ursäktade mig, varpå jag fick svaret att jag fixar nog finfint att jobba där även utan brevidgång, för hon hade minsan hört hur kompetent jag är, trots min korta tid som färdig sjuksköterska! Fantastiskt smickrande, men hur i hela friden skall jag kunna leva upp till ett sådant rykte....? Och vart kommer det ifrån...?


Så idag har jag spenerat min tid växelvis i sängen och i soffan. Har faktiskt betat av 8 av 12 (just nu), MÅSTEsaker på min hemska ångestlista. Känns jätteskönt. Och jag har trots allt haft ganska bra med energi. Skönt att en sådan här dag faktiskt kan vara lite konstruktiv också. Även om jag just nu känner mig lite sliten!


Har iallafall hittat min DRÖMutbildning (eller en av många kanske jag skall säga...). Jag börjar känna att min yogainstruktörsutbildning inte riktigt räcker till längre. Jag skulle vilja, och känner mig redo för att fördjupa mig i ämnet och då krävs mer än en sådan kort utbildning som jag gått. Jag har läst mycket själv under åren, men att få gå en riktigt lång utbildning med en erfaren lärare vore fantastiskt! Utbildningen går i Stockholm och läraren är en av Sveriges högst ansedda lärare. Den går i tre nivåer över ca tre år. Varje nivå består av ca 3 helger och där mellan hemstudier. Varje nivå kostar runt 12.000 kronor exklusive resor och boende. Den kostar skjortan helt enkelt ;-). Så just nu funderar jag som mest på hur jag skall kunna finansiera en sådan utbildning. Dessutom måste jag trolla fram tiden som krävs på något sätt....


Som vanligt när jag snöar in på någon idé så har jag svårt att släppa tanken och just nu är jag helt inne på detta. Jag skulle VERKLIGEN vilja lära mig mer (vetgirig som jag är) och jag tror verkligen att detta skulle kunna vara någonting för mig... Även om det inte går att ro iland just nu så är det definitivt någonting att drömma om. Eller hur?


Nu skall jag återigen krypa ner i soffan tillsammans med sonen och mysa med honom. Vi skall ha filmkväll en helt vanlig vardag. Lyxigt värre!


Kram på er!

Av Anna - 10 oktober 2009 21:51

Förväntningarna på årets insamling var ganska dämpade. Totalt mannfall på unga insamlare och ganska dålig motivation (pga tidbrist) hos oss äldre, gjorde att vi alla trodde att förra årets smått fantastiska resultat skulle vara omöjligt att toppa.

Men...

De sammanlagt 11 insamlarna lyckades med konststycket att slå förra årets rekord med 2 kronor och 50 öre! Årets insamlade summa blev alltså 18.006 kronor och 50 öre! HELT otroligt! Själv kunde jag inte göra mycket annat än att heja på dem och komma med glada tillrop! Men jag är SÅ mallig över kämparglöden som alla visade!


Stora delar av gänget


Årets sötaste insamlare


Sonen och maken


    

Sonen pausar brevid den allra största hunden han sett... 


Yngsta dottern


Fatta hur mycket pengar de lyckades få in! Helt otroligt! Å på så lite folk! Dessutom var det tydligen väldigt lite människor på stan idag, för att vara en lördag. Undra nu om vi inte skall sikta på 20.000 kronor till nästa år ;-)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards