Annapanna

Alla inlägg under september 2009

Av Anna - 7 september 2009 09:50

Av Anna - 6 september 2009 11:47

Var på bröllop igår. Ett mycket vackert sådant! På en klippa vid havet i solnedgången, med alla nära och kära runtomkring. Fällde en och annan tår över det lyckliga brudparet. Shakade sedan loss på dansgolvet till mittinatten. En mycket trevlig kväll full av kärlek! Lyckades tyvärr inte fånga det vackra brudparet på foto... Men två andra snyggingar fastnade ;-)

















Av Anna - 4 september 2009 23:53

Har hela dagen njutit av lugnet. Att få göra vad jag vill. Likt en struts stoppar jag huvudet i sanden inför det faktum att jag inte har något arbete att försörja mig på. Tar den ångesten en annan dag. Just nu har jag det för skönt för att orka oroa mig.


Gick och lämnade sonen på skolan i morse och tog därefter en entimmes prommis tillsammans med äldsta dottern som är hemma över helgen. Hem, en snabbdusch och sedan en tur på stan för att hitta de sista attiraljerna att stassa mig medinför bröllopet imorgon ;-) Hämtade sonen på skolan, gick hem och la mig på sängen och småpratade med honom. Satte på lite bra musik, sov middag och dagdrömde en stund! Klippte håret på samtliga familjemedlemmar och avslutade kvällen i tv-soffan på klassiskt fredagsmyssätt.


Precis vad jag behövde. Lite vardag, lite lugn. Några till sådana här dagar  och sedan skall ni se att jag snart är redo för nya äventyr igen!


Nattinatti... 

Av Anna - 3 september 2009 23:00

Det gick bra!


Det var underbart, jobbigt, härligt, skönt, kul, svettigt och avslappnande. Precis som det skall vara. Var Tokrädd innan att jag inte skulle orka med det. Men det var inga problem. Det är lååååångt kvar till den formen jag var i när vårterminen  slutade i maj. Men den kommer tillbaks...


Nu är det bara att fortsätta köra järnet!


Av Anna - 3 september 2009 15:33

Efter att, av förklarliga skäl, ha varit en ytterst frånvarande mamma hela sommaren tar jag igen umgänget med mina två hemmavarande barn med råge. Har förmiddagen på mig att göra det jag borde, det vill säga ta tag i allt som blivit liggande i sommar, men eftermiddagarna efter skolan  umgås jag och myser med sonen och yngsta dottern. Fattar inte riktigt vad som hänt över sommaren, för de har blivit simla STORA! Hur gick det till? Tur att sonen fortfarande älskar sin mamma mest i hela världen <3








Äldsta dottern kommer hem över helgen, vilket skall bli SÅ mysigt. Om vi nu får någon tillgång till henne vill säga. Gissar att kompisarna är viktigare än vad familjen är... Vi längtar efter henne den mesta av tiden och det känns udda att bara vara fyra stycken vid middagbordet. Men nu skall vi förhoppningsvis få njuta i helgen!


Ikväll är det yogapremiär. Skall bli fantastiskt skönt att komma igång igen. Men i sådan dålig form jag är nu har jag nog aldrig varit förrut. Så idag är det inte utan att jag är lite nervig att jag inte skall orka med passet själv... Dessutom har jag jordens träningsvärk efter veckans fåfängda försök att komma iform. Har tränat liiiite för mycket på liiiite för få dagar ;-)


Håll några tummar och tår för mig ikväll. Please <3 


Av Anna - 2 september 2009 14:34

Vissa dagar är det lättare än andra att uppskatta guldkornen i vardagen. Igår när maken kom hem från jobbet packade vi in oss i bilen, hämtade upp mamsen körde ut till Hjälmared för lite kvällsmys, bad, kvällsmat och fika. En fin stund att bära med sig i vinter, när det är mörkt och trist!


Nu var det fövisso bara sonen och hans mormor som vågade sig på att bada, men även om jag ångrar att jag inte hoppade i själv så var det en njutning att se på  ;-)





Av Anna - 1 september 2009 12:02

Okej den utflugna dottern har börjat blogga igen. För sjuttiotolfte gången. Jag ser fram mot dagliga inlägg för att få följa hennes liv på håll. När längtan blir för stor... Besök hennes blogg du med!

Av Anna - 1 september 2009 08:44

Jaha, då var man arbetslös alltså. Skumt, det har aldrig hänt förrut. Drar dock inga högre växlar på det, för just nu är det inte mycket att göra åt. Tänker unna mig en vecka för att komma ikapp livet, sedan är det jobbsök på högsta nivå som gäller. Men just nu behöver jag bara få landa...


Vilken sommar jag har haft. Tokjobbig, med alldeles för mycket åka tåg och alldeles för lite sömn och tid för familjen. Men vad roligt jag har haft! Inte en dag har varit tråkig, och vad mycket jag har lärt mig och vilka mysiga människor jag träffat! Och vad stolt jag är över mig själv. Inte nog med att jag blev sjuksköterska jag  blev en med en jäkla potential ;-)



Igår trillade det några tårar över att inte få fortsätta på 349:an. Men idag går livet vidare. Känner mig ytterst peppad inför vad livet har att erbjuda!


Yogan sätter igång på torsdag och naturligt nog har träningen fått stå åt sidan i sommar, men nu jäklar... Idag skall jag ta tag i den och sätta ihop mitt pass för hösten. Får se hur jag skall reda ut det bara. Var på mamsens premiärgympa igår och träningsvärken är redan total ;-). Sonen är i skolan så jag skall passa på att ta det nu på förmiddagen, så jag kan lyxa till det och spendera eftermiddagen tillsammans med honom!


Ha en fin dag!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards