Annapanna

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Anna - 24 september 2009 16:19

Idag känns livet lite lättare igen, tack å lov, och vet ni varför? Jo, jag har fått jobb!!!! Tjoho!


Jag har fått ytterligare en timanställning som jag hoppas genererar lite mer jobb än den jag redan har. (För där jag var i somras har jag ännu inte varit en endaste gång sedan jag slutade för snart en månad sedan. Det känns så himla bra. Skall gå brevid i två veckor och jag börjar redan på måndag. SÅ skönt. Och läskigt naturligtvis! Dels eftersom jag inte är speciellt "varm i kläderna" efter en månad hemma och dels eftersom det är en ganska "läskig" (å då menar jag avancerad) avdelning.  


Iallafall så ligger avdelningen på vårt lasarett här hemma i stan och jag gjorde en av mina praktikplaceringar där. Trivdes jättebra och arbetsuppgifterna var roliga. Så det skall bli superkul! Dessutom är det inga resor att tala om. Det tar fem minuter med cykel dit!


Just nu känns det som om största stenen föll från bröstet och jag vet att jag åtminstone har två veckors säker inkomst!


Hemmet som jag har stökat ner så väldigt då? Jo imorse kom mina snällaste föräldrar hit ett par timmar för att försöka hjälpa mig ur den värsta krisen. Hemmet börjar mer och mer se beboligt ut igen och jag och papsen körde med en fullastad bil till tippen i morse (var kommer all skit ifrån????). Eftersom vi skall ha kalas här i helgen har jag en hel del kvar att göra. Tex står alla familjens skor i vardagsrummet fortfarande. Har röjt en hel del av vad jag hade tänkte men har MASSOR kvar. Jag kommer helt enkelt ha fullt upp i morgon med!


I morgon kommer dessutom äldsta dottern ÄNTLIGEN hem. Hon har inte varit hemma på tre veckor så det skall bli lovely att ha henne hemma över helgen!


På något vis så känns livet redan lite, lite lättare. Nu middag. Sedan Yoga, Sist skorna i vardagsrummet!


Ha det fint!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards