Annapanna

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Anna - 11 september 2009 18:55

Papsen min  hade tänkt ta med sig yngsta dottern och lillebror på en fredagsutflykt till vattnet med fikakorg och allt. Jag skulle stanna hemma för att klippa några MYCKET långhåriga småflickor. Men då de långhåriga småflickornas mamma ligger hemma och är sjuk så får flickorna bli korthåriga en annan dag. Och Vips, så kunde visst jag med åka med på utflykt! En liten stund att stillhet och lycka. Tänk att lite kluckande vatten, fika utomhus och solen som värmer kan framkalla sådan tillfredställelse och lycka...


 


 


 


 


  


     


Nu fredagsmys med egengjord pizza, någon bra film och sedan packning inför morgondagens äventyr!


Tjing!

Av Anna - 11 september 2009 13:22



Började dagen med den sedvanliga morgonpromenaden runt Nolhaga i det vackra vädret. Det var kallt som sjutton, men vad gör det när solen skiner så himla härligt? Gick hem, njöt av en härlig frukost och efter en välbehövlig dusch la jag mig på spikmattan en stund, och somnade. Som en stock! Sov i nästan en timme och vaknade mosig och med ytterst dåligt samvete. Dock fantastiskt avslappnad! Kände att jag behövde göra lite nytta och hittade ÄNTLIGEN ett jobb att söka. Dessutom inte vilket obb som helst utan drömjobbet! Gissar att det kan bli svårt att ens få komma på intervju, men det känns bra att ha sökt det iallafall. Kanske det ändå är så att det börjar lätta lite grann... Regeringens alla miljoner kanske ändå kommer resultera i lite fler jobb! Hoppas, hoppas!

Fick iallafall tummen ur och fila lite på mitt cv och personliga brev, vilket underlättar sökandet en hel del! Nu jäklar är jag på hugget igen! 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards