Annapanna

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 8 maj 2009 16:40

Vet egentligen inte om omvärlden har något större intresse av att jag delar med mig om att nu är jag *pjju* färdig med arbetet. Men JAG har stort behov av informera om att så är fallet. Så mycket som jag lidit hela dagen är jag värd en fet klapp på axeln och några ryggdunkningar. Arbetet blev inget vidare, men just nu ger jag blanka sjutton idet. Bara det blir godkänt och det lär det bli!


Nu väntar en mycket välförtjänt lugn kväll. Det blir mys med alla utom den äldsta dottern som skall ge sig hem till en kompis i Sollebrunn. Även om det blir en lugn kväll skall jag försöka ge mig ut på ytterligare en prommis. Har bara promenerat 40 minuter idag, så jag behöver ta en runda till, med tanke på att jag bara suttit på min något för runda rumpa hela dagen. Men först är det middag. Yngsta dottern fixar falafel vilket skall bli SÅ smarrigt!


KRAM

Av Anna - 8 maj 2009 12:17


Har en sådan där hopplös hemmaplugg dag idag. En sådan där dag när allt är roligare än att skriva på ett trist arbete. Och när äggklockan är det enda som hjälper. Har en A4 sida till med text som skall produceras. Kan väl inte vara allt för besvärligt kan man tycka. Men det är enligt mig både ångestfyllt och plågsamt ;-). Nu skall jag bara trycka i mig lite lunch (om det finns någon hemma) sedan är det att öka tempot rejält om jag skall hinna klart innan det är dags att hämta sonen. Har ingen lust att sitta med det här i helgen och det skall skickas in senast på söndag. Det är helt enkelt bara att ställa klockan igen... 

Av Anna - 7 maj 2009 21:09

Egentligen är vårterminen slut, men under maj månad kör vi några extrapass för att sommaruppehållet inte skall bli så långt. Alla är välkomna, såväl de som går steg 1 som de som går steg 2. Ikväll kom 9 stycken, främst steg 1:are. Det var som vanligt helt fantastiskt skönt och jag lär få jordens träningvärk i morgon. Lika härligt som det är att det egna kroppen får sig en rejäl genomkörare, lika härligt är det att se de underbara deltagarnas framsteg. Jag blir så mallig och stolt när jag ser hur långt de kommit i sin utveckling! Och det är en enorm tillfredsställelse!



Dagens träning blev alltså 1 timme yoga och 1 timme prommis. Detta plus dagens braiga matval gör att summan av dagen är klart hälsosam. Nu väntar bara lite efterträningskvällsmat och en dusch, sedan är jag redo för en god natts sömn!


Natti på er <3

Av Anna - 7 maj 2009 17:33

Maken och jag var med sonen på öppet hus på fritids. Tack gode gud att jag har varit med om det förut, för annars hade chocken varit total. Vet när äldsta dottern skulle börja fritids så grinade både jag och maken (nåja, nästa iallafall) när vi gick därifrån första gången. Kontrasten från den trygga miljön på dagis är enorm. Det är ALLDELES för många barn i för små lokaler och ALLDELES för lite personal. Ljudnivån är helt absurd och min till synes stora sexåring är helt plötsligt alldeles för liten för den miljön.


Men som sagt...Har varit med förr...


Och nu vet jag att hur stor kontrasten än är så kommer det bli bra och barnen växer av att ta större ansvar och inte vara så skyddade. Det kommer bli toppen, sonen kommer trivas och vi kommer alla att vänja oss. Men just nu skulle jag helst vilja ge honom föryngringspiller. Det är en tuff välrld som väntar min lille kille...

Av Anna - 6 maj 2009 21:32

Det är klart att vi hade en härlig kväll! Precis som vi brukar... Det var lite kallt bara, så händerna har inte tinat ännu, trots att jag har varit hemma en halvtimme. Vi var runt 30 pers och alla ledare utom en var med och vi garvade lika mycket som vi brukar. Det är ett härligt gäng helt enkelt!


Vi ledare blev uppvaktade av gymnasterna med fina presenter med


Äldsta dottern, jag och mamsen, ledare alla tre!


Jag cyklade mig svettig både på dit och hem vägen så jag har fått en del av den motionen jag behöver idag. Hade nog behövt lite till när det blev lite för mycket fika för hälsans skull i förmiddags. Men jag skall försöka hinna med dubbla pass i morgon istället ;-)


Av Anna - 6 maj 2009 17:59

Ujujuj, vilken seg dag det har varit idag. Har suttit hemma och jobbat med mitt nästa inlämningsarbete. Svårt att ladda om och byta ämne efter igår. Nu handlar det om konflikter i arbetsgrupper vilket egentligen är ganska intressant, men jag som sagt lite svårt att ladda om. Plågad är bara förnamnet på hur jag känt mig idag... Gissar att jag blir sittande med samma uppgift hela dagen i morgon med...


Nu är det dags att dra ut på cykelutflykt. Det är traditionsenlig avslutning med gymnastikföreningen. Cykling, tipspromenad och korvgrillning står på schemat. Det brukar vara hur mysigt som helst, men just idag har jag ingen större lust, även om jag vet att det kommer bli hur trevligt och kul som helst. Det blåser halv orkan ute så det kommer nog bli svettigt när vi cyklar utmed sjön. Bra, då får jag min motion idag med!


Nope, dags att dra, skall vara på plats vid starten om en kvart. Let's Gooooo!

Av Anna - 5 maj 2009 20:46

Jo, prommisen var av det härligaste slaget och trots blåsten med stort B fick jag upp ett ganska skapligt tempo. Det är läskigt vilken dålig form jag är i, men samtidigt kan det faktiskt bara bättre. Nu sitter jag är nyduschad, med släta fina ben och insmord från topp till tå med brun-utan-sol. Kanske att jag inte blir helt nedslagen när jag tittar mig själv i spegeln i morgon bitti...Tänk om jag till och med känner mig lite fräsch?


Att promenera långt i högt tempo kräver bra musik i öronen och just idag var det denna låten som fick mig att glatt skutta vidare:


Av Anna - 5 maj 2009 18:28

Dagens exenimationsseminarium gick finfint. Alla i gruppen blev godkända vilket alltid är skönt. Brukar inre stressa upp mig så inför seminarier i vanliga fall, men inför det här kände jag mig riktigt pirrig. Tyckte jag hade lagt mycket tid på förberedelse, men kände mig ändå inte så påläst som jag hade velat. Nåja, nu är det bara ett arbete med tillhörande seminarie plus två tentor kvar. Räknar ihärdigt ner mot den 5:e juni då jag tar examen. Fick mitt slutgiltliga sommarschema idag och jag lovar, jag kommer att jobba HELA tiden! Har långledigt tio dagar och då blir det läger. Annars är det full rulle varje vecka.


Nu skall jag ge mig ut på prommis precis som igår. Det är en del av min nya taktik. Minst 30 minuter träning varje dag. Om jag promenerar så är det en timme som gäller. Måste få fart på fläsket runt magen och träna blir man ju även piggare av. Dessutom älskar jag ju faktiskt att träna, men den har inte varit prioriterad på ett bra tag, vilket har resulterat i en extremt otränad kropp. Men nu är det ut som gäller! Skall bara slita mig först ;-)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards