Annapanna

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 13 maj 2009 20:41

Har väl ingen überlattjo rapport att dela med mig idag. Hade periodvis ganska roligt på praktiken, med det var lite småsegt emellanåt. Satte en del nålar idag vilket gick fint. Fick även vara med och söva två patienter som skulle elkonverteras idag vilket var spännande! Jag känner mig trygg med min handledare och hon ger mig stort förtroende vilket är både roligt och stimulerande.


Har även två nya klasskamrater som praktikkompisar. Den ena tjejen har jag inte pratat så mycket med trots att vi gått i samma klass i tre år, men det visade sig iallafall att vi blir arbetskamrater i sommar. Gissa om det kommer att kännas skönt att ha lite koll på åtminstone en arbetskamrat. Så nu bondar vi för fullt ;-)


Kom hem och insåg att det inte funkade att plugga idag heller, utan jag tog mig min entimmesprommis innan middagen. Det var riktigt härligt och gjorde underverk för huvudvärken som har suttit som ett smäck hela dagen. Nu skall jag krypa ner i soffan en stund och hoppas på att det är något skojsigt på tv. Sedan blir det tidig *aptråkigt* sänggång.


Så spännande har min dag varit. Hur har din varit?


Kram

Av Anna - 12 maj 2009 19:25

Så det dags att börja praktisera igen. Dagens pass var det första på den allra, allra sista praktiken på utbildningen, vilket känns både skönt och lite vemodigt. Det var ändå skönt att vara tillbaks på samma ställe och slippa sätta sig in i ytterligare en arbetsgrupp och ytterligare ett fikarum. Min handledare skulle sluta tidigare idag så även jag fick gå ett par timmar tidigare. Jätteskönt med kortdag första dagen för trots allt är hjärnan ursketen de första dagarna. Tänkte ta tillfället att gå hem och plugga inför tentan nästa vecka, men som vanligt stensomnade jag med boken över näsan....*hopplösa mig*


Jobbar tidigt även i morgon så jag borde väl verkligen hoppa i säng tidigt  för att orka upp i morgon. Men Lost kommer ju ikväll och det vill jag inte gärna missa...Svårt val...


Nu är det dags för duschen för jag är precis hemkommen från en svettig runda i kvällssolen. Att ta rundan precis efter middagen är verkligen perfekt för då blir jag inte sådär sömnig som jag brukar bli. Känner mig faktiskt ganska pigg just nu. Kanske skulle passa på att plugga om jag ändå är pigg...


Nä hu, så tråkigt ;-)

Av Anna - 11 maj 2009 18:26

Nu har det gått en vecka sedan jag gjorde nystart med mitt hälsosamma levene. Veckan som gått har gått finfint och jag känner mig rentutav lite piggare redan. Kanske att bulldegen som så förtvivlat håller sig fast runt magen har fått släppa taget litegrann...Maten har funkat perfekt och motion fick jag så mycket som jag föresatt mig!


Hade satt upp två stycken mål:


  • Att inte kvällsäta, dvs okynnesäta framför tv:n bara för att jag är uttråkad.
  • Att motionera minst 30 minuter varje dag, 1 timme om det bara handlade om prommisar.

Båda målen uppfylldes och jag är definitivt mallig över mig själv, denna veckan höjer jag ribban lite och lägger på endast sötsaker på lördag dvs, fika, läsk eller godis går fetbort sex dagar av sju. Tror att jag nu har kommit på en hållbar strategi med nya mål varje vecka. Sammantaget kommer jag att vara på banan med alla goda vanor i sommar någon gång! Jag tar Bamsesteg i rätt riktning och det känns underbart!


Nu, ut på en svettig powerwalk i solen å blåsen och med en ipod nyaladdad med härliga låtar!

Av Anna - 10 maj 2009 20:19

Den årliga uppvisningen för gymnastikföreningen där yngsta dotter och sonen tränar och där maken är ledare gick av stapeln idag. Det är alltså inte samma förening där jag och äldsta dottern är aktiva, utan i vår lilla stad finns det två gymnastikföreningar. För att krångla till det ytteligare så delar föreningar lokaler, så det är ytterst förvirrande för icke insatta. Nåväl, uppvisningen var det juh...


Samtliga grupper från stora till små visade upp sig, föräldrar  pös över av stoltet och småsyskonen hade spring i benen OCH jag grinade. PRECIS som vanligt med andra ord. Yngsta dottern var hur grym som helst, sonen var cool och maken, ja han var den snyggaste av dem alla ;-)


Inmarsch av alla gymnaster


Efter uppvisningen var det dags att gå in till stan och Stora torget tillsammans med ALLA andra stolta alingsåsare. Jag hade helst sluppit, men yngsta dottern tvingade med mig eftersom hon inte ville gå själv. Och det är ju ändå fantastiskt kul att få fira Guldhjältarna trots att jag får allergiska utslag av masspsykoser liknande denna.


En föraning om hur mycket folk det var inne i stan fick vi när vi såg den spontana cykelparkeringen på kyrkogården.


Här kommer bucklan!


Sa jag masspsykos ;-)


Av Anna - 10 maj 2009 14:18

Gårkvällen hos familjen P var mysig och vi fick testa på att spela ett nytt spel som de fått för ett tag sedan. Vi gillar att spela spel och det är alltid kul att pröva nya.



Sequense var hur kul som helst. Man spela i upp till tre lag med två till fyra i varje och en omgång går ganska så fort. Lite lagom klurigt, men inte allför besvärligt. Vi körde killar med tjejer och M och jag vann med 4-2 i matcher. Gissar att killarna vill revansch nästa gång vi ses... Ett spel som absolut skall införskaffas!


Av Anna - 10 maj 2009 10:49

Jo att shoppa är som sagt någonting av det värsta jag vet. Jag får ångest av provrum och känner mig mer lik en knölval än än människa. Svettigt är det och blekfet är jag och det finns inga storlekar som passar. Speciellt bikinisar och bh:ar är extremt jobbigt med storlekarna. Jag är med andra ord en riktig pain in the ass att handla med. Och det finns bara två människor som har tålamod med mig när jag provar kläder och det är M och min mamma. De är  extremt uppmuntrande och springer som skottspolar och hämtar nya kläder till mig medan jag gnäller som en barnunge  inne i provhytten. Att det inte är någon annan än de två som orkar med mig har jag full förståelse för. Shoppar gör jag inte förrän det är absolut kris i garderoben och det är det nu. Inga badkläder inför sommaren, inga hela underkläder och samtliga byxor jag har har jag slitit hål på. Dessutom har jag inga sommarskor.


Med hjälp av världens mest fantastiska M (och ett stort svart hål i plånboken) kom jag dock tillrätta med problemet igår! Bikinisarna som var för stora blev tillochmed insydda av M. Tack bästa du!


Nya underkläder och nya jeans (Ett par i legginsmodell och ett bar baggy)


Två (!) par bikinisar och två par sommarballerinas


Och kors i taket, det blev en examens klänning också. Så nu är det kirrat med. En sak mindre att ha ångest över. Anna, Klänning? finns det säker de som tänker nu. Men jo, så är det faktiskt!


Så nu dröjer det förhoppningsvis läääänge innan jag behöver fylla på i garderoben. (Det gör det inte, det ekar fortfarande tom där, jag bara försöker förtränga det ;-)).


Inte nog med att jag fick handlat så bra saker, det var dessutom inte fullt lika plågsamt som det brukar vara! Så nu känner jag mig ganska tillfreds!

Av Anna - 10 maj 2009 00:58

Alltså jag är egentligen ingen större lokalpatriot, med kvällens SM-guld i handboll är faktiskt förjädra roligt!



Foto: Scanpix

Av Anna - 9 maj 2009 10:42

Japp, det är sådant som mitt liv ser ut. Ni som hängt här ett tag kanske har lärt er hänga med i svängarna, men för er andra inser jag att jag kan verka lite smått hysterisk, kluven, ambivalent i mina svägningar. Idag kommer det iallafall vara en toppendag det känner jag på mig!!! Är nöjd över hur jag har rott i land den första veckan på mitt sunda, nya liv! Och jag börjar redan märka skillnad på min kropp, vilket känns fantastiskt!


Idag skall jag hänga med min bästa, äldsta kompis, vilket jag har längtat efter SÅ länge. Jag skall ta tåget till henne, sedan skall vi ta oss en shoppingdag. Hatar att shoppa, men med M blir det alltid mer uthärdligt. Hon älsakar att shoppa och är grym på det, så det är henne man ber om hjälp när man bara MÅSTE handla någonting! Ikväll kommer resterande av min familj hem till dem så blir det mys för hela slanten. Min älskade guddotter (M:s dotter) fyllde år för ett par veckor sedan och vi missade att fira hennes födelsedag så det får nog bli lite paketöppning idag med!


Nu skall jag bara skölja ur hårfärgen som sitter i huvudet, sedan drar jag!


Ha en fin dag allihop!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards