Annapanna

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 23 mars 2009 21:45

Längtan efter de tre familjemedlemmar som är i fjällen i stor, men det är inte utan att jag och äldsta dottern njuter mycket av stillheten, friheten och lugnet här hemma. Vi pluggar som tokar utan att behöva avbryta och bli störda. Vi äter när vi vill och vad vi vill. Precis vad vi behöver nu när det är galet mycket med skolarbete för oss båda!


Morgonens löppass tillsammans med papsen var underbart. Lika mycket springturen i sig som känslan av att få springa på morgonen utan att ha dåligt samvete för att sonen är på förskolan när jag "förlustar" mig. Rundan gav mersmak och vi tänker oss en tur i morgon bitti med! 


A kom hit vid halv tio och vi har suttit tillsammans och svettats över våra examinationsuppgifter hela dagen lång. Även om vi skriver individuella uppgifter så är stödet att ha henne brevid sig ovärdeligt! Vi kämpade och slet fram till halv sju (hade ALDRIG funkat om resterande familjemedlemmar vore hamma) och sedan käkade jag och dottern middag innan vi gav oss i kast med böckerna en stund till.


Nu har vi precis gett oss och vi funderar på om vi inte skall se ett gammalt Lost-avsnitt innan vi slänger oss i bingen. 

Av Anna - 23 mars 2009 07:58

Måndagmorgon och jag skall strax ge mig ut och springa...Den ni!


Solen lyser så härligt ute, sonen är i fjällen och skall således inte lämnas på dagis, min pappa gör mig sällskap, jag skall plugga hemma hela dagen och A, min kära pluggkompis, hade ingenting emot sovmorgon...


Då finns det helt enkelt inga ursäkter kvar! Hoppas nu bara att det blir så där underbart skönt som jag föreställer mig att det kommer vara!

Av Anna - 21 mars 2009 19:29


Alla jordens grattispussar och kramar till de finaste 5-åringa flickorna jag känner på deras stora dag!



Sonen älskar sina "små" (8 månader yngre) kusiner och är SÅ lycklig när han får vara med dem. Så just nu är lyckan gjord eftersom han sitter i en bil upp till fjällen för att få vara men dem en hel vecka! Maken, yngsta dottern och barnens farfar och farbror är också med. Jag och äldsta dottern fick stanna hemma och även om vi är liiiite avundsjuka på dem så skall vi ha det SÅ lugnt, skönt och mysigt denna veckan!


Nu, tv-soffan!

Av Anna - 20 mars 2009 19:32

Jo, praktiken igår på förlossningen var som sagt fantastisk! Är SÅ tacksam och glad över att jag fick vara där. Jag hann vara med på en hel förlossning och några halva. När jag skulle gå hem gick jag in för att  tacka ett föräldrapar för att jag fick lov att vara med och dela deras stora stund och då TACKADE DE MIG för att jag varit ett sådant stöd för dem! Ha! Vad ger ni mig för den? Är SÅ ödmjuk inför deras tacksamhet!


Idag var min sista praktikdag på vårdcentralen och nu är det tre veckor i skolan innan det är dags för nästa praktik omgång. Då väntar tre veckor på IVA. Spännande! Den här praktikperioden har varit ganska så hattig eftersom jag har varit runt på så många ställen och haft så många olika handledare så nästa gång skall det bli skönt att vara tre veckor på samma ställe!


Nu är det inte utan att det är jätteskönt med fredag. Maken är ute med jobbet så jag och barnen myser och softar själva. Sonen sitter och knäcker sig framför tv:n. Han tittar på Wipeout på 5:an och hans garv smittar av sig på oss andra. Man kan inte låta bli att skratta när han ligger på golvet och garvar så magen krampar! Snart vankas Let´Dance precis som sig bör!


Trevlig fredagkväll!

Av Anna - 19 mars 2009 22:31

Har haft en helt fantastisk dag på praktiken med massor av mysiga bebisar! Men jag berättar mer om det i morgon. Klockan ringde som sagt 04.15 i morse och efter kvällens yogapass går ögonen i kors så nu är det sängen som gäller om jag överhuvudaget skall lyckas ta mig ur den i morgon bitti!


Men en sak är säker, en dag är det på förlossningen jag skall arbeta!

Av Anna - 18 mars 2009 21:46

Trött, trött, trött! Ännu lite tröttare. Seg och sliten och längtar bara efter att vara ledig ett tag...


I morgon bitti ringer klockan 04.15 Skall göra praktik på förlossningen. Det skall naturligtvis bli hur spännande som helst, men jag förstår verkligen inte hur jag skall komma upp och ur sängen mitt i natten.


Dag att hoppa i säng. Omedelbart!


Natti

Av Anna - 17 mars 2009 20:36

Det blev 5 kilometer sprungna tillsammans med mamma och pappa. 5 kilometer som kändes betydligt bättre än vad jag hade förväntat mig att de skulle göra. Jag ligger TOKmycket efter när det gäller träningen inför årets Göteborgsvarv, men dagens träning kändes så positiv att jag inte har tappat hoppet helt än iallafall!


Var dock trött som ett ösregn efter jag fått i mig middag och duschat och stensomnade tillsammans med sonen när jag läste saga för honom. Vaknade helt vimmelkantig och har nog inte piggnat till än. Tur med en liten powernap dock när jag nu skall hålla mig vaken flera timmar till!


Men snart smäller det! LOVELY!

Av Anna - 17 mars 2009 17:23


Som vi längtat! Ikväll är det äntligen dags! Galet nog går det inte förrän 22.40, men det får det vara värt!



 Nu skall jag ut och springa. Vad ger ni mig för den? ;-)


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards