Annapanna

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Anna - 4 februari 2009 20:04

God damn it vad jag är nöjd med mig själv!


Efter att ha suttit hemma och pluggat hela dagen var jag precis iskall. Har försökt värma mig själv genom att balja i mig te hela dagen, vilket endast resulterade till att jag sprungit på toa dagen lång. Vetevärmaren har varit min följeslagare runt i lägenheten, men det har liksom inte hjälpt. Det har blåst och varit kallt ute hela dagen plus att jag har suttit still och det blir man inte varm av kan man säga.


Har laddat hela dagen för att gå ut och springa och det var precis vad jag kände för *NOT* när det fram på eftermiddagen började snöa. Snö, kyla, blåst och en genomfrusen Anna är inte lika med att ge sig ut och springa.


Men...


Det gjorde jag ändå! Ha!


Det var faktiskt helt okej. Frös bara den första biten och när jag drog ner mösssan så långt jag kunde fick jag faktiskt inte SÅ mycket snö i ansiktet. Eller ja, det var väl tur att det inte var så många andra ute i busvädret som jag kunde krocka med...*L*


Rundan gick bra iallafall och det var inte allför plågsamt. Så nu är jag faktiskt hur jädra nöjd som helst och undra om jag inte är liiiite varmare med?


Trevlig kväll!

Av Anna - 4 februari 2009 07:47

På mornarna är sonen oftast tröttare än tröttast. Har gör allt för att slippa öppna ögonen och som mamma gäller det att ha en ängels tålamod för att inte morgornen skall bli en plåga för oss båda. Något som inte alltid är helt lätt när man känner sig som en zombie själv.


I morse var jag som vanligt inne och försökte vänligt men bestämt väcka sonen sådär en sjuttiotolv gånger. Jag pussade, klappade och viskade i örat på honom de första gångerna. La fram kläderna, tände lampan och tjatade de sista. Men som vanligt bara han tvärvägrade att vakna. Jag lastar honom inte för det är en lika stor plåga för mig själv att komma ur sängen.


Iallafall, den sista gången jag gick in hade han släkt lampan som jag precis hade varit inne och tändt och puttat ner kläderna som jag lagt fram från sängen. Då sa jag till honom att vi måste gå nu annars missar vi förskolan? (konstigt sagt förvisso, vadå missa förskolan?)


Då viskade han, fortfarande med ögonen slutna. Men mamma, det går inte, jag är alldeles, ALLDELES för klen...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards