Annapanna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Quornrisotto

Av Anna - 27 januari 2009 19:35

När jag lagar mat så skall det gå fort. Jag vill egentligen laga all mat från grunden, men att använda quornfärs i maten känns som ett schyst allternativ. Alla utom sonen gillar maten och den är ganska så billig och smakar helt okej. Väl värt att prova som vardagmiddag alltså.



Quornrisotto

3 dl ris

olja eller margarin att steka i

1 gul lök

10 st färska champinioner

300 gram quornfärs

2 st paprikor

2 dl vatten

1 grönsaksbuljongtärning

2 msk tomatpuré

2 msk thailänsk soya

salt, peppar och chilipulver


Sås

2,5 dl gräddfil eller liknande

1 vitlöksklyfta

salt och svartpeppar


Koka riset enligt receptet på förpackningen. Stek det hackade löken och de skivade champinionerna i oljan eller margarinet. Häll på quornfärsen, vattnet, tomatpurén och buljongtärningen. Häll på soyan och puttra ihop ett par minuter. Krydda och blanda i de skurna paprikorna. Låt dessa bara bli varma, de skall fortfarande vara ganska råa och blanda tillsist ner det färdigkokta riset. Blanda ihop såsen och servera med sallad. Häpp- Färdig!


Skulle gissa att det räcker till ungefär 6 portioner.


 
 
Sofia

Sofia

27 januari 2009 19:53

Hej!
Jag har inte kontakt med någon direkt.
Cojjoj har jag pratat med idag på facebook, och "Dalle" ser jag och hejar jag på då och då.
Du då?

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

27 januari 2009 19:54

Jag jobbar i Lerum nu, förut jobbade jag på Sävegården i hundra år.
Du då?

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

27 januari 2009 20:40

Japp, nu fick jag inspiration till god middagsmat för veckan! Billigt och bra och lätt att frysa in! Hoppas allt är bra med dig annars :-)

http://barcelonabo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards