Annapanna

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Anna - 1 januari 2009 13:47

Tja och godmiddag!


Skrotar fortfarande runt i pyjamas efter att ha sovit och snusat i sängen alldeles för länge. Yngsta dottern och jag satt uppe och glodde på gamla OC-avsnitt till klockan var efter 4 i natt. Mysigt värre, men jävlarihavet vad trött jag är idag. 


Efter att ha tagit det lugnt i en vecka nu så måste familjen nog ta tag i verkligheten igen. Hemmet har under veckan som gått förvandlats från skinande till totalsunk. Idag är det fönster på vid gavel och uppfräschning light, innan det blir dags för storrengöring i morgon förmiddag. (orkar inte riktigt det idag, plus att jag har lovat att klippa några i morgon, och att håra ner efter en storrengöring känns tämligen meningslöst...)


Nyårslöften då?


Tycker egentligen inte om att avlägga nyårslöften, utan brukar mest staka ut riktningen i livet och sätta upp en del målsättningar för det nya  året. Nu har jag dock gjort ett undantag. Yngsta dottern har tänkt sig att ha ett godisfritt år och jag, den stöttande modern, har lovat att hänga på. Detta beslut har som alla förstår inte det minsta att göra med mina ringar runt magen som gjort en storstilad comeback den senaste månaden, utan enbart med att jag vill supporta dottern!


Övriga målsättningar för året som kommer (ja de som är officiella alltså...)


  • Komma igång med konditionsträningen fort som blixten igen! 
  • Att göra så mycket jag kan av mina fyra praktikperioder under våren, så jag är så redo jag bara kan vara för att börja jobba som sjuksköterska till sommaren
  • Fortsätta med mitt köttfria liv. Det har gått bra de 4 månader som gått sedan jag slutade äta kött, hoppas att det även fortsättningsvis kommer att kännas bra!
  • Lägga mer tid på alla jag tycker om
  • Sluta störa mig på folk i tid och otid
  • Säga till och visa de jag älskar att jag gör det, lite oftare!

  


Det blir nog bra va? Nu, ur pyjamasen, in i duschen och sedan får det tamigtusan vara slut på sunket! Trevlig nyårsdag på er!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards