Annapanna

Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 2 december 2008 22:06

Ikväll gjorde jag någonting som var alldeles för länge sedan och som jag längtat SÅ mycket efter att göra. Något som bara var för mig. På mitt sätt. Totalt utan tankar på någon annan än mig själv.


Efter att ha pluggat som en tok hela dagen och därefter lagat en alldeles för sen middag åt familjen, slängde jag sonen och yngsta dottern i säng för att få lägenheten för mig själv. (Maken och äldsta dottern är och tränar)


Jag släckte ner i vardagsrummet och tände massor av ljus och körde sedan det härligaste, svettigaste, ljuvligaste och egoistiska yogapasset på hur länge som helst.

 


Jag gjorde precis de övningarna som JAG älskar och behövde inte lägga någon energi på instruera någon annan. En timmes njutning helt enkelt...


Upptäkte dock att jag inte hade någon lämplig yogamusik hemma så jag fick bränna ihop en ytterst spontan skiva med de bästaste, lugnaste låtarna jag har. Det blev faktiskt inte dumt alls.


Nu skall jag duscha av mig och sedan krypa ner i sängen för att sova sådär skönt som man bara gör när man tränat riktigt hårt. Kroppen känns just nu sådär ljuvligt avslappnad och skön samtidigt som den är helt utpumpad. Gosh så skönt det känns!


Lämnar er med en härlig gammal favvolåt som visade sig fungera alldeles utmärkt att yoga till. Natti!




Av Anna - 2 december 2008 07:52

Anser att det är på gränsen till barn, (och mamma med för den delen) plågeri att behöva släpa ut sina barn tidigt i ottan i regnet, mörkret, kylan och blåsten. Vad det för fel på att ligga kvar under det varma täcket och mysa? Hela dagen?


Har fått förfrågan om jag kan tänka mig att jobba några extra nätter över jul och nyår på mitt gamla extrajobb som personlig assistent. Det var ett helt år sedan jag var där senast och det är inte utan att det känns som om jag bör ställa upp. Pengarna jag skulle tjäna hade varit ganska så många, vilket skulle vara mycket välbehövligt, jag är relativt ledig från skolarbete så jag skulle hinna jobba en del och ändå vara ledig. Ändå har jag verkligen ingen lust...Men jag tror verkligen inte att jag kan med att säga nej. Dessutom hade det varit schysst med ytterligare en referens i mitt cv nu när det snart är dags att söka jobb...


Känner mig så kluven och kan inte bestämma mig. *suck*. Inser att det var alldeles för länge sedan jag jobbade. Får ångest bara jag tänker på det och vill egentligen bara vara ledig...

Av Anna - 1 december 2008 20:21

Yngsta dotterns cykel blev stulen i lördags. Den stod låst precis utanför vår trapp och vi blev arga, ledsna och halvt vansinniga när vi upptäckte att den var borta på söndagförmiddag. Hon fick även en cykel stulen när hon var liten som vi aldrig hittade, och den ilskan kom liksom tillbaks när även denna cykeln försvann. 


Men nu kommer det skumma...


Igår kväll när jag kom hem från yogan så stod den på plats igen. Olåst och med pajjad växel. Men ändå. Den var tillbaks. Tack å lov hade vi inte hunnit ringa polisen och anmält den stulen än.


Vilken ärlig tjuv! Han eller hon måste ångrat sig. Toppenskönt för oss som slapp köpa en ny cykel till dottern med. Det hade inte varit någon kulig extrautgift just nu.

Av Anna - 1 december 2008 18:07

Shit, vad den här hösten har gått fort. Helt galet, men nu är det bara 6 månader till jag slutar skolan. *Gulp* Hur sjutton skall det gå? Är det meningen att jag skall börja jobba som sjuksköterska då? Eller slipper jag det? Fy så läskigt!


Någon egentlig adventsstämning har inte infunnit sig här hemma. Jag, den usla modern och maken, den usla fadern har inte haft någon energi att dra fram alla lådor med stjärnor och stakar så våra fönster är inte alls sådär juliga som andras är. Kanske att vi får göra det ikväll?


Kom hem från Göteborg nu, efter att ha träffat vår handledare. Mötet gick jättebra och vi fick bra feedback som vanligt. Dessutom berömde hon oss lite extra idag vilket var en skön enegiboost. Men nu är jag HELT slut i huvudet och det känns som om skallen är helt urblåst. Tänkte jag skulle ge mig ut på en prommis för att se om det kan komma lite ny energi och hoppa på mig. Det hade ju varit för härligt! Nu har vi 1½ veckas skrivande kvar och nu är det verkligen upp till bevis om vi skall hinna klart och då hade det ju varit en bra sak om energin vore tillbaks igen.


Jo, det får nog bli en sväng ute i kylan ikväll. Så är det. Sedan, kanske, lite adventsjox...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards